Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Zapychający się dpf

(1/2) > >>

Sebek0124:
Witam wszystkich, zmęczony wizytami u mechaników szukam pomocy tutaj. Posiadam Jaguara Xe 2.0d 163km w manualu. Samochód użytkuje od niedawna. Po pierwszych 200-300 kilometrach w cyklu mieszanym samochód wpadł w limb mode. Odczytałem błąd z dpf, skasowałem go, przejechałem trasę logując temperatury spalin, żeby wiedzieć czy proces zaszedł i auto odzyskało moc. Po kolejnych 50 kilometrach głównie po mieście problem powrócił, ale nie dochodziło już do regeneracji. Oddałem samochód do warsztatu celem weryfikacji problemu i w ramach tej wizyty mechanik oddał dpf do "prania". Podobno operacja zakończyła się sukcesem. Ponownie po około 200km jazdy w ruchu mieszanym problem z dpf powrócił. Co wiecej według logów auto ma problem z doładowaniem do zadanej wartości ciśnienia. Po czyszczeniu dpf oraz zaraz po zakończeniu procesów wypalania problem nie występuje, turbo napędza się właściwie do oczekiwanych wartości, ale dosłownie po jednym wyjeździe "po bułki" po ostygnięciu auta niskie doładowanie znów wraca. Przy mocno zapchanym dpf auto wpada w limb mode  przy przyspieszaniu doładowując do około 1 bara, przy oczekiwanych 2 barach. Znajomy mechanik dziś rzucił pomysłem, że problemem może być egr i wyczyścił go, ale z tego co wyczytałem zawory są dwa. Jeżeli nie napisałem jakieś istotnej informacji to bardzo przepraszam, to mój pierwszy post. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu problemu i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Robik:
Jezdzilem 7 lat XE i nigdy nie spotkalem sie u mnie z problemem zapychajacego sie DPF. Najczesciej gdy cos sie dzieje z wtryskami idzie za duzo sadzy i dpf szybko ulega zapchaniu. Jestes pewien ze mechanik wymienil sitko na chlodniczce EGE - to sitko czesto sie zapycha i objaw moze byc podobby do tego co opisales. Numer czesci LR126126.
A moze poprzedni wlawciciel zrobil mapę.....

Sebek0124:

Dzięki za odpowiedź, spróbuję podrążyć temat tego sitka. Odnośnie mapy, to nie wykluczam, że ktoś coś tutaj grzebał, bo start stop mimo, że jest włączony, to nigdy nie zgasił mi silnika. Chyba że jest to zależne od jakiegoś innego czynnika niż sam program. EGR może mieć wpływ na ciśnienie doładowania?

Robik:
Wiekszym problemem w mojej ocenie jest to zapychajace sie sitko zmniejszajace przepływ powietrza. EGR jak by był zamulony rzucałby błedami na wyswietlaczu.

Ponizej orzykladowy film z wymiany sitka:
https://youtu.be/pu3kI6XnXFw?si=0-fn57OJtyGqAzgI

krecik:
Wymień koniecznie to sitko.
Przy zapchanym sitku wywala najróżniejsze błędy, z CHECK ENGINE włącznie. 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej