Dział Techniczny > E-PACE (2017 - obecnie)

Błąd wałka rozrządu

(1/1)

Tomek B.:
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Jaguara E-Pace z silnikiem diesla 150KM. Od jakiegoś czasu wyskakuje mi check z informacją o usterce czujnika wałka rozrządu.
Czujnik wymieniłem na identyczny z BOSCHa, jednak check dalej się pojawia.

rmazurek:
Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance Bank 1 or Single Sensor - Performance or incorrect operation


The powertrain control module has detected that the component performance is outside its expected range or operating in an incorrect way
Camshaft position sensor circuit short circuit to ground, short circuit to power, open circuit, high resistance
Connector is disconnected, connector pin is backed out, connector pin corrosion
Camshaft position sensor or reference target positioning incorrect
Camshaft position sensor failure
Camshaft lobe out of position relative to ideal case
Incorrect installation
Aged / stressed component





Refer to the electrical circuit diagrams and check the camshaft position sensor circuit for short circuit to ground, short circuit to power, open circuit, high resistance
Inspect connectors for signs of water ingress, and pins for damage and/or corrosion
Check the sensor and camshaft target for damage, contamination, and correct mounting. Check camshaft timing is to specification
Install a new camshaft position sensor, only when diagnosed as failed
Check camshaft timing
Using the Jaguar Land Rover approved diagnostic equipment, clear the DTCs and retest

wtom:
Łańcuch może się rozciągnął i wykrywa rozjazd pomiędzy czujnikiem wału. Chociaż szukałbym najpierw w wiązce czujnika

Tomek B.:
Posiadacie Panowie jakiś katalog części online, żeby dobrać rozrząd po nr VIN?

wtom:
Najpierw dobrze zdiagnozuj zanim za rozrząd się weźmiesz  ;D. Wszystko dowiesz się tu https://sklep.v12.com.pl/category/jaguar-e-pace-silnik-2-0-aj20d4

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej