Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
AJ6 swap do innego samochodu
BASSRIDE:
Cześć wszystkim,
Trafiłem tu trochę przez przypadek szukając informacji o nowo zakupionym silniku. Ale od początku…
Interesuję się starą motoryzacją i hobbystycznie odnawiam i modernizuję stare auta.
Aktualnie w garażu mam stare amerykańskie auto z 1941 roku, oryginalnie wsadzony jest tu 100 konny dolnozaworowy R6 z automatem.
Chcąc sprawić, aly auto było szybsze, zaczęło skręcać i hamować z większą precyzją zdecydowałem się na swap hamulców, wspomagania i w miarę współczesnego silnika.
Wybór padł na AJ6 4.0, dwa dni temu przywiozłem go garażu taki silnik wraz ze skrzynią, wiązka i komputerem.
Zanim go wsadzę do auta, chciałbym zrobić UPG (profilaktycznie) i uszczelnić silnik ( jest zaolejonu od strony rozrządu).
Czy mogę prosić o pomoc w zakupie uszczelnień, wskazaniu newralgicznych miejsc, dostawcy części w PL do tego silnika itp?
Pew je w tym wątku będę zadawał więcej pytać i pokazywał postępy
Pozdrawiam
Bassride z Krakowa
msiwow:
Części kupisz między innymi w sklepie v12 a profilaktyczna wymiana uszczelki moim zdaniem bez sensu jeśli silnik jest ok…natomiast regulacja luzów zaworowych już może mieć sens.
Demo:
Daj focie pacjenta do swapa :)
BASSRIDE:
https://zapodaj.net/plik-PYx8HuLf8e
https://zapodaj.net/plik-xyISZRmVpc
Tak to wygląda
A propos silnika. Wydaje mi się że wyciek jest z podstawy filtra i gdzieś z przodu.
Gdzie z przodu szukać źródła.
A może są gdzieś kompletne zestawy uszczelnień do silnika ( w przypadku słynnego szwedzkiego redblocka tak jest)
katar83:
Jak masz takie kolanko w podstawie filtra to tam czesto oringi sa do wymiany, mozna sie pozbyc calosci i przykrecic filtr bez tego bloczka na krotszych srubach, prosto do silnika. Ciece pewnie z pod pokrywy zaworow - wszystkie cieca(szczegolnie z tylu), a jak z przodu to tylko raczej z pod napiczana lancucha, lub przedniej glownej uszczelki walu. Jak masz niefart to moze z przodu ciec z pod uszczelki glowicy, na rogu jest kanal olejowy i czasem niestety stamtad moze cieknac.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej