Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

4x4 a przegląd na SKP

<< < (2/2)

msiwow:
W jakim momencie badania diagnostycznego miałoby nastąpić uszkodzenie napędu? Jeżeli jedna oś jest na rolkach a samochód ma napęd na 4 koła który byłby naprawdę skuteczny to najwyżej poprostu druga oś znajdująca się na posadzce go wyciągnie z tych rolek…bo chyba tego się obawiacie? Jak wjedziesz przodem w zaspę a tył będzie na asfalcie to też uszkodzisz napęd próbując wyjechać?

Tak swoją drogą nigdy na to nie zwracałem uwagi ale badając hamulce na rolkach diagnosta robi to raczej na biegu neutralnym.

Viator:
Zapewne masz w pełni rację. Zastanawiałem się po prostu, po przeczytaniu informacji w sieci, co dzieje się z mechanizmem przekazania napędu, gdy jedna oś jest obracana, a druga nie. W instrukcji piszą jedynie, że nie można holować auta z jedną osią na jezdni a drugą uniesioną - koła w górze będą się obracać.

wtom:

--- Cytat: msiwow w Marzec 22, 2024, 11:28:23 am ---W jakim momencie badania diagnostycznego miałoby nastąpić uszkodzenie napędu? Jeżeli jedna oś jest na rolkach a samochód ma napęd na 4 koła który byłby naprawdę skuteczny to najwyżej poprostu druga oś znajdująca się na posadzce go wyciągnie z tych rolek…bo chyba tego się obawiacie? Jak wjedziesz przodem w zaspę a tył będzie na asfalcie to też uszkodzisz napęd próbując wyjechać?

Tak swoją drogą nigdy na to nie zwracałem uwagi ale badając hamulce na rolkach diagnosta robi to raczej na biegu neutralnym.

--- Koniec cytatu ---

poczytaj sobie od innej strony -> dagnostycznej https://warsztat.pl/artykuly/badanie-hamulcow,60897
zabawa na rolkach ze stałym 4x4 może skończyć się uszkodzeniem centralnego mechanizmu różnicowego lub sprzęgła wiskotycznego (w zależności od konstrukcji)
jakby problem nie istniał to by nie wymyślano specjalnych systemów do badania aut z 4x4
więc jak chcesz to swojego sobie badaj, ale innym takich rad nie udzielaj

Viator:

--- Cytat: wtom w Marzec 22, 2024, 14:42:43 pm ---https://warsztat.pl/artykuly/badanie-hamulcow,60897

--- Koniec cytatu ---

Ciekawy i wiele wyjaśniający tekst. Dzięki.
Zastanawiam się, w jak dużym stopniu takie badania - przyjmijmy nieprawidłowe, przeprowadzane kilkanaście, a często już ponad 20 razy, mają negatywny wpływ na samochód.

voitec:
Spokojnie, tym otwartym dyfrom nic nie będzie przez te kilkanaście sekund próby ;) W przedliftach w centralnym, wisko też raczej nie zdąży spiąć, a nawet jeśli to ... czytaj poprzednie zdanie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej