Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Amortyzator Jaguar x350 4,2
Jaguar XJ6:
W teorii auto ma samo dostosować twardość zawieszenia do nawierzchni po jakiej sie porusza , komputer podczas jazdy analizuje skok koła i dostosowuje wysokość zawieszenia jak i jego twardość do terenu w jakim sie porusza samochód oraz prędkości. Po przekroczeniu 110/120 km auto powinno sie nieco obniżyć i usztywnić , ja mogę powiedzieć , ze do 140 nie dostrzegam za bardzo zmiany wysokości zawieszenia ani jego twardości, ale przy prędkościach 180 i więcej jest ( przynajmniej dla mnie ) wrażenie , ze siedzi sie niżej i faktycznie prowadzi sie sztywniej. Miałem parę razy auto mocno podniesione jak jeździłem po polnych drogach i musiał mocno pracować na dziurach , więc jak potrzebuje , to tez sie podniesie i zwiększy prześwit. Jeśli auto leży , powinien byc komunikat jeszcze przed odpaleniem Vehicle to low ( oczywiście musi wiedzieć , ze jest za nisko ) następnie powinien sie podnieść po odpaleniu ( od zera do poprawnego poziomu u mnie trwa to jakieś 40-50s, ale mogę mieć już słaby kompresor ). Napisałeś o trybie serwisowym , jakoś przez komputer diagnostyczny go podnosisz ?. Sprawdziłeś ten amortyzator czy jest szczelny ?
mbolo:
Nie sprawdzałem, natomiast po tym jak puściły mrozy wygląda że jest równo. Nie ma żadnych komunikatów. Natomiast tak jak pisałem błotnik jest równo z oponą, nie wiem teraz czy tak ma być.
Jak się ociepli myślę że muszę sprawdzić wszystkie czujniki. W stan serwisowy wprowadzał mi elektronik przed robieniem zbieżności. wtedy widziałem że podnosił się ponad 5 cm trwało to może z 30 s. Gdyby był dziurawy miech, to chyba już po tygodniu by opadł całkiem. Co do komunikatu że jest zbyt niski to faktycznie miałem za pierwszym razem gdy był dziurawy miech z tyłu.
Tak prawdę mówiąc to teraz zależy mi na informacji jak powinien prawidłowo stać samochód i jak to zmierzyć. Jak możesz zmierz jak wysoko masz błotnik nad ziemią. U mnie na tą chwilę wszystkie koła idealnie stoją tak, że błonnik do ziemi ma 70 cm :).
mbolo:
Naszła mnie jeszcze jedna myśl. Jeździłem wtedy cały dzień po drogach z koleinami i nierównościami w śniegu. Może 3 koła się podniosły a to jedno nie. i dlatego kompresor dał znać, że cały czas pracuje. Później pisałem ze jest nie równo 3 są wysoko a jedno nie. Być może właśnie ten czujnik w jakimś zakresie szwankuje.
Jaguar XJ6:
Aktualnie auto nie jeździło od wigilii , więc od ziemi do błotnika mam 61,5 cm , ale pamiętam , ze sprawdzałem kiedyś odległość opony do błotnika i to były jakieś 3-4cm , co daje od ziemi około 70 cm ( tyle co u Ciebie ). Mam felgę 18 cali i profil opony 55. Jeśli auto nie opada , to miechy są szczelne , może tylko trzeba będzie się przyjrzeć czujnikom, ale dobrze by było podpiąć go do komputera który może sterować każdym kołem z osobna, o ile Twój Jaguar ma czujnik na każde koło , bo to miały tylko pierwsze roczniki , potem były tylko czujnik dla przedniej i tylnej osi.
mbolo:
Dzięki za pomoc . Tak też zrobię sprawdzę wszystkie czujniki . Pozdrawiam :)
Nawigacja
Idź do wersji pełnej