Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Tuleje przednich sanek
p123:
Cześć,
Mam kłopot, poległem na przeglądzie rejestracyjnym - zakwestionowano luzy na tulejach przednich sanek. Chodzi o te dwie, które mocują ramę do podłogi. Faktycznie jak stał na szarpakach to widać było że rama chodzi na boki.
Czyli rama jest montowana poprzez te tuleje do podłogi jakby pod nogami kierowcy i pasażera. Mniej więcej w środku długości ramy widać po dwie pionowe tulejki - zakładam że to nimi mocuje się ramę do karoserii. Jeżeli tak jest to jakim cudem na tych tulejach które mam wymienić pojawia się luz skoro rama jest przykręcona do karoserii czterema pionowymi śrubami przechodzącymi przez podłużnice - czy tam też jest jakiś element sprężysty który by umożliwiał taki ruch ?
I drugie pytanie - czy ktokolwiek z Was wymieniał te tuleje ? Czy trzeba do tego wymontować tą ramę czy można je jakoś wypchnąć i założyć bez prasy.
Piotr
katar83:
Sanki sa przymocowane na tych dwoch tylnich duzych tulejach i tych dwoch 'vee mounts' obok poduszek silnika. Vee mounts sa dosc typowa usterka w Jaguarach, wiekszosc powinna byc wymieniona co pewnie gdzies 10 lat. Mozna je wymienic bez sciagania calych sanek. Te duze tuleje z tylu sam nie wymienialem jakkolwiek myslalem nad nimi i jestem zdania\ ze tez da sie je wymienic bez sciagania calych sanek. Odkrecasz 'vee mounts', odkrecasz sruby tuleji i zaczynasz podnosic auto. Sanki powinny zostac na ziemi, a auto powinienes w stanie uniesc te 10 centymetrow, wystarczajaco zeby stara tuleje wyciac i wcisnac nowa prasa srubowa.
Trzeba by tylko uwazac na przewody hamulcow z przodu, reszta powinna byc ok.
p123:
Chmm, a co z przewodami wodnymi , paliwowymi itp - skoro na tych sankach wisi silnik to czy czasem nie trzeba podwieszać go w komorze i odpinać go na poduszkach ?
Piotr
katar83:
No wlasnie spojrzalem u siebie na wszystko, obejrzalem dokladnie i wyszlo mi na to, ze jak podniesiesz o 10cm(czyli srednice tuleji plus ze 2cm) to nie bedzie z niczym problemu. Tylko to bylo w x300, jakolwiek zgaduje ze w XJ8 bedzie bardzo podobnie. Jak nie sprawdzisz to sie nie przekonasz i oczywiscie jak podnosisz to jedna strone na raz i powolutku, sprawdzajac czy czegos nie ciagniesz.
Jak tak sie nie da, to zakladasz belke na silnik od gory, odkrecasz go od poduszek i reszte tak samo.
p123:
Tak pewnie się to skończy,
Pooglądałem sobie te vee mountingi - jest tam guma jako żywo więc jest realna szansa że jest tam też bida skoro na tych silentblokach ramy jest takie przemieszczenie - chyba że diagnosta się "czepia". W sumie nie wiem jak duży ten luz może być na sprawnej gumie silentbloku.
Piotr
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej