Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Skrzynia automatyczna

(1/2) > >>

Knight:
Cześć, jestem od tygodnia nowym posiadaczem XE 2.0 D AWD 132 KW rocznik 2020. Z góry nadmieniam że jest to mój pierwszy Jaguś. co do oleju już wiem jaki z wątków tu na forum( wybrałem Motul), jak wymieniać itd. Przebieg 61k więc planuje wymianę oleju skrzyni metodą dynamiczną ale do rzeczy. Mam nietypowe pytanie odnośnie skrzyni,  a mianowicie jak prawidłowo gasić samochód. Od znajomego „mechanika” dowiedziałem się że prawidłowo powinienem po zatrzymaniu samochodu przełączyć skrzynie na „N” zgasić samochód i dopiero wtedy wcisnąć przycisk „P”. Ma to niby wydłużyć żywotność skrzyni, jednak chciałbym się dowiedzieć od miłośników marki znających te samochody jak nikt inny 😁 jak prawidłowo dbać o skrzynie ? I może jeszcze jakieś porady odnośnie tej wersji z tego rocznika ? Google nie jest zbyt pomocne jeśli chodzi o jaguara z tego rocznika a „znawcy internetowi” to nie najlepsi doradcy. Z góry dzięki

piotrrf:
Nigdy nie przełączłem w pozycję N przed wyłączeniem silnika. Pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Co do wymiany oleju w skrzyni to sprawdź jak zaleca producent wymianę. Bo coś czytałem, że ZF wydało oficjalnie zalecenie by statycznie wymieniać.
Chyba, że znowu coś wymyślili.

bakemono:

--- Cytat: Knight w Listopad 01, 2023, 20:11:02 pm ---Cześć, jestem od tygodnia nowym posiadaczem XE 2.0 D AWD 132 KW rocznik 2020. Z góry nadmieniam że jest to mój pierwszy Jaguś. co do oleju już wiem jaki z wątków tu na forum( wybrałem Motul), jak wymieniać itd. Przebieg 61k więc planuje wymianę oleju skrzyni metodą dynamiczną ale do rzeczy. Mam nietypowe pytanie odnośnie skrzyni,  a mianowicie jak prawidłowo gasić samochód. Od znajomego „mechanika” dowiedziałem się że prawidłowo powinienem po zatrzymaniu samochodu przełączyć skrzynie na „N” zgasić samochód i dopiero wtedy wcisnąć przycisk „P”. Ma to niby wydłużyć żywotność skrzyni, jednak chciałbym się dowiedzieć od miłośników marki znających te samochody jak nikt inny 😁 jak prawidłowo dbać o skrzynie ? I może jeszcze jakieś porady odnośnie tej wersji z tego rocznika ? Google nie jest zbyt pomocne jeśli chodzi o jaguara z tego rocznika a „znawcy internetowi” to nie najlepsi doradcy. Z góry dzięki

--- Koniec cytatu ---

Mechanik chyba chce, żebyś szybciej do niego wracał.
W niektórych samochodach (gdzie jest stacyjka na kluczyk) nawet nie wyłączysz silnika, jak masz inną pozycję lewarka niż P.
Legenda głosi, żeby "wydłużyć" prace skrzyni to po zatrzymaniu pojazdu wrzucasz N, czekasz jak samochód się ułoży, wciskasz hamulec nożny, zaciągasz hamulec ręczny, przekładasz lewarek na P i gasisz silnik.
Ogólnie P blokuje skrzynie. Sam zauważysz, że po zaciągnięciu samochód może lekko szarpnąć.
Powyższy zabieg najpierw blokuje auto hamulcem, potem skrzynią.

Pozdrawiam,
PL

Knight:
No właśnie pierwszy raz spotkałem się ze skrzynią gdzie nie ma przesunięcia wajchy na P. Jest R,N i D. P jest w przycisku i stąd moje rozważania na jakim biegu gasić silnik żeby było najbardziej korzystne dla skrzyni. Czyli rozumiem że po zatrzymaniu przełączam na „N” wciskam przycisk „P” i wtedy gaszę silnik ?

bakemono:
N-puszczasz hamulec-wciskasz hamulec-zaciągasz ręczny- wciskasz P.
No w tych nowych skrzyniach pewnie obojętne co zostało na wybieraku, D/N/R, po wciśnięciu P komputer robi swoje.
Mnie uczyli, że ręczny zawsze zaciągamy w automatach, a żeby poprawnie wszystko się ułożyło najpierw musisz wykonać to z pierwszej linijki.
Jeżdżę już w sumie czwartym automatem i zawsze było tak, że po wybiciu na P i zaciągnięciu ręcznego, auto się przekręciło do przodu czy do tyłu kawałek - a skrzynia już zablokowana.
Jak na N auto się ułoży i zablokujesz jego ruch najpierw ręcznym, a potem skrzynią - wtedy możesz powiedzieć cokolwiek o "wydłużaniu życia" :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej