Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Strzelanie w kolektor dolotowy
p123:
Cześć,
Zaczęło się od tego że uległem rozlicznym reklamom i przy poprzedniej wymianie oleju zażyczyłem sobie by mechanik użył płukanki do oleju.
Przy okazji miał też zerknąć na potencjalną przyczynę znacznego spadania obrotów prowadzącego nieraz do zatrzymania się silnika - czyli stoję na wolnych obrotach, silnik nagrzany, wciskam szybko gaz i puszczam obroty rosną i spadają za nisko - tak było przed wizytą, nie zawsze ale zdarzało się.
No i po tej wizycie coś się z kotem zaczęło dziać dziwnego. Zastanawiam się co mógł napsocić ów mechanik bo teraz obroty opadają do bezpiecznej wartości ale robią to dość nienaturalnie wolno. Gorsze jest to że od tej wizyty kocur zaczął strzelać w kolektor dolotowy. Co pewien czas, po porannym odpaleniu czyli na zimno, silnik dostaje telepy i strzela w kolektor. Zwykle towarzyszy temu zrzucenie rurki odpowietrzającej pokrywę zaworów. Zakładam więc że strzał jest w kolektor dolotowy. OBD nie pokazuje żadnych błędów po takiej akcji. Po uruchomieniu i rozgrzaniu silnik nie pracuje aksamitnie, delikatnie drży ale nieregularnie. Auto jeździ normalnie, jest w miarę dynamiczne ale głowy nie urywa, ostatnio miałem okazję pojechać kawałek autostradą ( oczywiście niemiecką ) gdzie rozpędziłem się do 180 km/h j jechałem tak dobry kawałek i nic niepokojącego poza sporym szumem się nie działo. Te drżenia zapewne świadczą o słabej kondycji którejś z cewek lub świec - pytanie jak znaleźć która utyka. Świece są dość nowe , kupione w V12, cewki niestety pół na pół oryginalne + zamienniki, przepływka nowa - zamiennik. Wymieniłem pompę w zbiorniku - ciśnienie na szynie 3 bary.
Nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny problemów.
Piotr
truten23:
Może coś kombinował z ustawieniem czujnika położenia wałka rozrządu i z silniczkiem krokowym?
p123:
Przy czymś kombinował na pewno.
Czy są jakieś procedury regulacyjne dla krokowca ?
Czujnik położenia wału mam nowy i zbieram się do wymiany pro forma .
Piotr
truten23:
Wydaje mi się, że było coś. Ale tak dawno nie zaglądałem do broszur, że nie pamiętam... :-trudno
katar83:
Jak strzela w kolektor to masz benzyne w kolektorze, lub/i cewka/swieca nie dziala na ktoryms cylindrze. Nie wiem jak to wyglada w XJ8 dokladnie ale zaczalbym od sprawdzenia regulatora cisnienia paliwa(w X300 jest taki) jesli go masz w ogole w tym silniku, jak membrana w nim puszcza to leje sie benzyna do kolektora dolotowego.
Pozniej cewki, podmieniaj jedna na raz, zerknij tez jak wygladaja swiece.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej