Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

[X308] Zrzuca górny wąż chłodzenia

(1/2) > >>

Szymon_Xj40:
Witam Panowie,
spotkał mnie ostatnio problem polegający na tym, że wracałem sobie z pracy i spadł mi górny wąż od chłodnicy ten przy termostacie.
Miałem 500 m do domu, więc jakoś dojechałem. Założyłem dodatkowe obejmy, uzupełniłem płyn, niestety kolejny raz spadł wąż.
Mój "podręczny" mechanik wymienił termostat, odpowietrzył auto, znowu zsuwa się delikatnie wąż (jeszcze nie spadł, na razie auto stoi).
Mechanik twierdzi, że jest duże ciśnienie i to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, a że są dwie, no to robimy remont całości.
Czy spotkaliście się z podobnymi objawami? Masła nie ma, nic nie bulgocze. Nie chcę się pakować w poważny remont bez dokładnej diagnozy.
Podpowiecie sposób działania?
Pozdrawiam  :-help  :-thank  :-tylko

John76:
@Szymon_XJ40, dużo wskazuje na to, że w układzie jest za wysokie ciśnienie.
Znaczy się, wg. mojego rozumowania, że pompa tłoczy, ale nie ma drożności stąd wzrasta ciśnienie. Wcale bym się nie zdziwił, jakbyś miał przytkaną którąś ze stalowych rurek, albo jakiś stalowy króciec. Mówię tak dlatego, że przy swoim XJ6 S3 jak zacząłem rozbierać układ chłodzenia, to wszystko co jest stalowe było mocno skorodowane, a nawet zaczopowane przez rdzę.
Spójrz na zdjęcia z remontu, tam widać ile rdzy było w układzie: https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,44427.0.html

Druga sprawa, jeżeli nieszczelność jest przy głowicy, to najpierw trzeba by zrobić test. Są do kupienia specjalne testy, które jeżeli dobrze pamiętam badają zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
Kosztuje to parę groszy w porównaniu do zrzucania głowicy.

p123:
Witam,
Ja miałem kiedyś taki przypadek ale skakała mi temperatura i zanim cokolwiek zrobiłem to wąż spadał.
O ile nie mylę problemów to winny był czujnik ciśnienia klimatyzacji- taka srebrna puszeczka przy chłodnicy po stronie kierowcy.
Nie wiem co ma piernik do wiatraka ale wymiana tego czujnika pomogła, albo było coś innego o czym mechanik mnie nie powiadomił a jedynie wskazał ten czujnik :) . Czujnik nie jest tani niestety więc wymieniać w ciemno trochę szkoda.
Piotr

Szymon_Xj40:
Dzięki Panowie za wskazówki!

truten23:
Powiem tak, najpierw wymień korek zbiorniczka płynu. W nim jest zaworek ciśnieniowy. Jest najtańszy z całej puli wydatków jakie mogą Cię czekać, a efekt, jaki opisałeś powodować może.
Później postaraj się o test na obecność spalin. Zrzucanie "czapek" zostaw sobie na koniec  ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej