Autor Wątek: Ręczny, chłodzenie, interfejs  (Przeczytany 598 razy)

Offline Oldmobil

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Ręczny, chłodzenie, interfejs
« dnia: Lipiec 10, 2023, 12:58:31 pm »
Witam ekipę,
Od marca mam S-typa z 2002 roku i próbuję się nim cieszyć, ale już widzę, ze to trudna miłość
Kilka informacji uzyskałem na fejsie, ale najprawdopodobniej tam doszedłem do ściany :(
Chciałbym poprosić o garść informacji w tematach najbardziej pilnych, forum staram się przeczesywać, ale czasem nie da się wyłuskać potrzebnej wiedzy...
Kilka słów o sobie i moich autach, Kilka lat temu miałem Jaguara XJ40, bywałem tu wówczas czasami. Teraz mam Daimlera XJ40 i S-Typa, generalnie jestem techniczny i staram się nie zawracać głowy byle czym.
Mam trzy pytania w temacie S-ki.
1. Czy da się bez ingerencji w soft wyłączyć elektryczny ręczny, żeby się sam nie zaciągał, ew. czy jest taki soft ?
2. Czy układ chłodzenia 3.0 V6 ma jakieś dodatkowe elektryczne pompy wspomagające, czy jest to standardowy układ: pompa mechaniczna/chłodnica. Wydaje mi się, że nie ma, ale wolałbym potwierdzić. Samochód kilka razy złapał wysoką temperaturę, nie znalazłem jednoznacznej przyczyny, niby wszystko jest tak jak trzeba. Pompa, czujnik temp, termostat nowe. Układ po płukaniu, płyn nowy. Podobno szwankują moduły sterujące wiatrakiem...
3. Jakiego czytnika OBD używacie do komunikacji z autem, co gada i potrafi usunąć błędy typu parkbrake failture
 :-thank

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: Ręczny, chłodzenie, interfejs
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2023, 15:15:55 pm »
1)Da się ale będzie się świecić błąd hamulca na desce. Wypinasz wtyczkę z modułu hamulca i tyle.
2) dodatkowa pompa w układzie chłodzenia była chyba tylko w silniku V8 jestem prawie tego pewien. Na pewno jest przy 4.2 v8
obd temat rzeka.