Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Błąd P20EE

<< < (2/2)

denver69:
Więc co? czujnik NOx ? lambda?

M737:
ultradźwiękowy czujnik poziomu płynu w zbiorniku adblue, wyjątkowy idiotyzm, czujnik na górze zbiornika
wysyła fale dźwiękową która odbija się od powierzchni płynu, wraca w jakimś tam czasie i na podstawie czasu powrotu
wylicza toto poziom płynu
błąd jakości płynu wcale nie musi i zwykle nie ma związku z jakością płynu

u mnie wyglądało to tak - błąd jakości płynu, spuszczenie do zera, czyszczenie wtryskiwacza i skomplikowana długotrwała
procedura kalibracji czujnika (prowadzona przez soft serwisowy SDD - np wlej 50ml włącz zapłon wyłącz wlej 100ml i tak przez
kilka godzin...), po kalibracji przez rok brak błędów, po roku to samo

mając na uwadze cyrk związany z procedurą opisaną wyżej - adblue wycięte programowo na stałe i nie muszę
się zastanawiać kiedy znowu się popsuje

koszt wycięcia porównywalny z kalibracją (zapłaciłem 700zł) i radzę się z tym nie bawić w naprawy bo i tak będzie to
rozwiązanie tylko czasowe, wycinasz = koniec problemu

denver69:
Nie wpłynie to na DPF czy ogólny stan silnika? ponoć te silniki są czulsze werka zegarka Patek.

M737:
adblue jest podawane do rury wydechowej daleko za filtrem DPF a nie do silnika to raz
dwa - XE zużywa w przybliżeniu 1 gram na 1km albo 11-13 litrów na 10000km - czyli tyle co nic

nie ma żadnego wpływu na nic oprócz składu spalin

denver69:
Dzięki, za pomoc, jestem już po rozmowach z fachowcem co do AdBlue. :-thank

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej