Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 643 razy)

Offline Erytrocyt

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Temperatura silnika
« dnia: Czerwiec 01, 2023, 13:26:36 pm »
Cześć,

Jakie macie wartości temperatury silnika odczytywane przez OBD2 ?
Zawsze mnie uczono, ze silnik powinien oscylować w granicy 90C* tymczasem mój X pracuje w zakresie 93-99 C*  wymieniać termostat?
Jeszcze pytanko o wentylator, przy jakiej wartości sie uruchamia? i czy to normalne, że przy zgaszeniu silnika wentylator się zatrzymuje nawet jak silnik ma 98C*?

układ chłodzenia to pięta achillesowa mojego egzemplarza, wymieniłem już dwa zbiorniczki bo dwa pękły, wyciek miałem tez z węża płynu chłodzącego ukłądu LPG, a teraz cieknie mi z termostatu pewnie uszczelka, śruby wyglądają na mocno skorodowane, wymieniać przy okazji termostat? martwie się czy te śruby będą się do czegoś jeszcze nadawać.

Online voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2023, 18:44:54 pm »
To normalne, że są takie temperatury. Zakładam że poniższy fragment z serwisówki wszystko Ci rozjaśni ;)
"The cooling fans are operated at slow speed when the engine coolant temperature is at
95°C (203°F) and are operated at full speed when the engine coolant temperature is at 105°C (221°F). A coolant temperature between
these temperatures will cause the cooling fans to be operated at a speed which is proportional to the engine coolant temperature.
When the engine is running with the ECT above 100°C (212°F), if the ignition switch is turned to the OFF position the cooling fans will
continue to operate for a time which is determined by the ECM."

Termostat ma dość wredną uszczelkę. Śruby zawsze możesz wymienić. Termostat jeśli sprawny, to ja bym nie wymieniał.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Erytrocyt

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Temperatura silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2023, 00:46:29 am »
Ten tekst wiele wyjaśnia, dzięki.
Odnośnie wycieków, problemem był korek zbiorniczka, który nie regulował ciśnienia a układ chłodzący puszczał w najsłabszych miejscach (wąż reduktora LPG, zbiorniczki wyrównawcze, uszczelka termostatu) zamontowałem dwa zbiorniczki a że w zestawie zawsze był korek, to go uzywalem :p dobrze ze starych nie wyrzucałem najstarszy korek jaki miałem jest oryginalny, po użyciu nie ma już wycieków z uszczelki termostatu :) nowe uszczelki sobie zostawię na przyszłość.