Niestety muszę wymienić wszystkie 4 amortyzatory w moim aucie.
X-Type 3.0, rok 2001
Jest sporo różnych wariantów, w związku z tym mam pytania:
1. Czy amortyzatory są dedykowane dla różnych roczników (np przed i polift), jeżeli tak to czy można je stosować zamiennie (np do przedlifu wsadzić od poliftu - na zagranicznym forum czytałem ze tak - link na końcu)
2. Czy wersje amortyzatorów komfortowe i sport są zamienne? Jak poznać, którą wersję się posiada (niebieskie komfort, zielone sport?) . Podobnie jak wyżej - prawdopodobnie tak.
3. Czy są różnice między amortyzatorami w wersjach 2WD, 4WD, sedan, kombi. Spotkałem się na allegro że ktoś sprzedaje amortyzatory do "2WD 4WD".
4. Czy pasuje coś od Mondeo
Najbardziej interesuję mnie oczywiście temat mojej wersji, ale pytania zadaje ogólnie - jeżeli kiedyś wpadnie na ten temat posiadacz "kombi w dieslu" to żeby też miał odpowiedź.
Celuje w komplet Bilsteinów B4 w wersji komfort, ale nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie pasować.
Natomiast oczywiście wolałbym nie przepłacać za jakieś cuda jeżeli to nie jest konieczne.
I tak na przykład na V12.pl wygląda na to że pasować będzie C2S2389 za prawie 400zł.
Ale już na Rimmerbros całkiem nieźle wygląda C2S13946 który można kupić ponad 100zł taniej.
Ktoś już przerabiał ten temat?
Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że pewien sprzedawca amortyzatorów tylnych "2WD 4WD" (podałem mu różne numery producenta dla tych części) twierdzi, że są one zamienne - mają identyczne wymiary. Przemawia za tym też fakt, że istnieją amortyzatory tylne C2S46576 które rzeczywiście są i do AWD i FWD i jeśli punkt 1 jest prawdziwy to może tak być.
Są też inne nispójności - skoro C2S13946 jest do zawieszenia "sport" to dlaczego Bilstein BE5-6227 który jest jego odpowiednikiem jest dla "non-sport" ?
http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/x-type-shock-absorbers-107232/As for the shocks being different for the early cars, I am not aware of any uniqueness to the shocks. So, any shock that you can find for the X-Type will work.
Not to make things more confusing, but Bilstien offers 3 variations for the shocks on our cars. All 3 will work. It is a matter of how stiff you want the ride based on your need for cornering
(btw. gość który to napisał jest chyba najbardziej ogarniętą osobą na tym forum).