Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Wymiana świec w XJR

(1/2) > >>

a1410:
Witam Kolegów.
Zabrałem się za wymianę świec w moim X350 i wszystkie wyszły bez problemu po za pierwszą od strony pasażera. Nie mogę wyjąc cewki, bo góra cewki zapiera się o kielich amortyzatora i nie chce wyjść. Czy ktoś z Was miał ten problem, a jeżeli tak to jak go rozwiązał?
Pozdrawiam

a1410:
Problem rozwiązany. Wsadziłem podnośnik hydrauliczny pomiędzy śrubę belki usztywniającej, a aluminiową obudowę kolektora i leciutko przesunąłem silnik ale tylko na tyle żeby, wyciągnąć cewkę.

PeterX:
Sprytnie. Wymieniałem cewki dwa lata temu i nie pamiętam, żebym miał z tym problem. Sprawdź poduszki silnika, może jedna jest walnięta i maszynownia jest przechylona. Jeździłem sam nie wiem ile z zerwanymi poduszkami nie bądąc tego świadomym  po prostu nic nie dawało znać, miałem potrzebę uniesienia silnika i dopiero wtedy się okazało.

a1410:
Dzięki za wskazówkę. Gdy odchylałem silnik to też wtedy przyszło mi do głowy, że może poduszka osiadła. Sprawdzę to przy najbliższej okazji.

a1410:
Tak przy okazji info dla potomności: Zestawem dwuczęściowego, teleskopowego klucza do świec z dospawaną u  góry nakrętką pod klucz 19 da się wymienić świece w praktycznie każdym samochodzie i to bez wielkich demontaży czegokolwiek z otoczenia silnika. Każdy kto wymieniał świece w naszych V8-kach wie, że dwie ostatnie są trudne do wyciągnięcia, jeszcze trudniej jest w Maserati Quattroporte V, a jeszcze trudniej w BMW E32 V12 i E38 V12. Wszystkie te autka osobiście obskoczyłem tym zestawem i to bez żadnych problemów. Tak więc polecam  :-V

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej