TPS dziala w przedziale 0-5V. Nigdy nie mialem dostepu do IDSa wiec nie wiem jak to w nim wyglada dokladnie, normalnie sprawdzam z OBD i tam jest tez w %. Bez wciskania gazu(kluczyk w pozycji 2) powinien pokazywac okolo 11%(~np. 0.56V), po wcisnieciu na maxa gazu powinien pokazywac jak najblizej 100%(5V). Jesli twoj pokazuje maxymalnie 73%(potwierdz zwyklym czytnikiem OBD) znaczy to nie mniej wiecej, ze masz kompletnie do kitu mapy paliwa i auto dziala jakby jezdzilo na pieciu cylindrach.
Ustawienie TPSa to jest sztuka, najpierw czyszczenie przepustnicy, ustawienie jej na 0.002" szczeliny przy zamknietej przepustnicy, pozniej TPS i linki jakkolwiek z IDSem mozesz ustawic wartosci bez wcisniecia wiec masz duzo prosciej juz na starcie. Wartosc napiecia TPSa dolna przy zamknietej przepustnicy jest zapisana w ECU. Jak po regulacji zle pokazuje(np 0.4V albo 0.9V) to przynajmniej mozesz ja zresetowac.