Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Punkty Masowe - za swiatlami
(1/1)
Bulldose:
Robił ktoś nowe w miejsce fabrycznych? U mnie standardowo problemy z abs/dsc, przygasajace swiatla. Chcialem przeczyscic ale sruba rozpadla sie w palcach.
Czy poza nawierceinem budy i przymocowania kabli jest jakas wieksza filozofia w tym?
filar12:
Żadna filozofia aby tylko zabezpieczyć anty korozyjnie.
John76:
--- Cytat: Bulldose w Październik 05, 2022, 13:56:09 pm ---Czy poza nawierceinem budy i przymocowania kabli jest jakas wieksza filozofia w tym?
--- Koniec cytatu ---
Kolego Bulldose, swego czasu poświęciłem trochę uwagi na przestudiowaniu literatury pod kątem połączeń masowych w starych Jaguarach.
Są to punkty krytyczne w całym układzie elektrycznym, więc warto im się przyjrzeć tym bardziej, że dużo to nie kosztuje.
Ja mam zasadę, że jak już odpinam jakiś kabel w samochodzie, to zarówno końcówkę kabla jak i gniazdo popsikam preparatem do usuwania tlenków z powierzchni.
Są to zazwyczaj preparaty, które w nazwie mają wyraz "Contact" ; "Kontakt" lub coś w ten deseń.
Druga sprawa, to zabezpieczenie na przyszłość przed ponownym utlenieniem. Do tej pory stosowałem wazelinę techniczną, ale chcę wypróbować dedykowany do tych zastosowań preparat
marki CX80 o nazwie "ELECTRICX". Jeszcze go nie stosowałem, ale z opisu wynika, że jest to idealny środek do tego typu zastosowań.
Powodzenia,
Jan
Bulldose:
Dzieki wielkie za odpowiedz, tak zabezpieczone bedzie napewno.
Pzdr!
Nawigacja
Idź do wersji pełnej