Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Błąd P052A
Minister:
Jest to benzyna. Łańcucha nie słychać, silnik pracuje normalnie. Ogólnie nic się nie dzieje.
Pozdrawiam
Robik:
Silnik diesla i benzyny zdaję się niczym nie różnić poza osprzętem. Zdecydowanie więcej diesli ma zdiagnozowany problem z lancuhami bo do dłuższego interwału olejowego dochodzi i jego rozrzedzania dochodzi wyzszy moment obrotowy. Ten błąd wskazuje na nieprawidłowa synchronizację wałków i może wskazywać na przyczynę luźnego łańcucha. Daj proszę znac jak już zdiagnozujesz kota.
Minister:
Czytam o tym sporo i głównie problem z łańcuchem dotyczy diesla. Oddam auto do fachowca i będą diagnozować. Póki co, mam sprawdzone czujniki położenia wałka (są sprawne). Znalazłem jeszcze na innych forach, że przyczyną może być "zawór położenia wałka" Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze łańcucha nie słychać, nie ma żadnych objawów, po prostu raz na jakiś czas wywala "check engine"
Jeśli będę coś wiedział, na pewno napisze.
Pozdrawiam
Minister:
Witam,
Problem rozwiązany, pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Są dwa, awarii uległ jeden.
Pozdrawiam
Minister:
Panowie,
Mała poprawka, na pewno komuś się przyda. Problem wrócił i nie był to jednak czujnik położenia wałka, tylko tzn SOLENOID, czyli zawór faz rozrządu, również są dwa. Zawór wymieniony a problem na dobre znikł. Co to rzekomych problemów z rozrządem. Nie znalazłem na żadnym forum, polskim, czy angielskim aby benzyna 2.0 miała problemy z rozrządem.
Pozdrawiam.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej