Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Tarcze oraz klocki hamulcowe

<< < (2/5) > >>

Fr3sh:
A próbowałeś Tarcze od Textara?

Zbyszek01:
8 Tkm temu taki kpl założyłem i nie narzekam. Pylą troszkę więcej jak oryginał zakładany w ASO ale ujdzie.

stingear:
Jak to moje szczęście bywa, sytuacja znowu mi się skomplikowała. Okazało się, że tarcze będą za ponad 2 tygodnie. No to mnie z leksza wqrw złapał. Złapałem "za internety" i intensywnie szukałem. I bum - znalazłem EBC Turbo Groove w rozsądnej cenie i dostępne w kilka dni. Cenowo droższe ok 30€ od Brembo(były w zestawie z klockami, których w momencie zakupu nie zauważyłem) - akceptowalne dla mnie, tym bardziej, że posłużą kilka lat. Zwrot za brembo dostałem, a EBC już są w drodze do mnie. i tak finalnie wyjdzie prawie, tak jak chciałem. Na tyle jest już zestaw Brembo z klockami EBC GreenStuff, a do przodu wpadnie zestaw EBC Turbo Groove i YellowStuff. Na tą chwilę po zmianie samych tylnych tarcz i klocków czuję ogromną różnicę podczczs hamowania. Już się nie umiem doczekać efektu, jaki da ten zestaw. Wszystko będzie gotowe, to wrzucę zdjęcia.

M737:
czy dobrze rozumiem że green i yellow to różne poziomy agresywności/skuteczności klocków?
jesli tak... na slizgiej nawierzchni żeby to ne był problem, siły hamowania przód/tył są konstrukcyjnie dobrane
do odpowiednich parametrów klocków, zmiana na agresywniejsze powinna być równa przód i tył...

stingear:
W hamowaniu udział biorą nie tylko klocki, ale i tarcze.
Nie bez powodu przednie tarcze są dużo większe od tylnych, bo to na nich skupia się większa "robota". Dlatego taki układ zda egzamin. Jeśli miałbym możliwość zainstalowania identycznych zestawów na przód i tył, to bym tak zrobił, ale nie dało się tego zrobić bez wymiany całych szczęk, jażma itp. Klocki są przystosowane do jazdy sportowej, ale to akurat nie zdarza mi się za często. Podobne zestawienie mam w Mazdzie, gdzie z tyłu są zwykłe klocki i tarcze, ale dobre jakościowo, natomiast z przodu mam zestaw sportowy tarcze Mikoda oraz EBC BlackStuff. Różnica w hamowaniu między standardowymi tarczami, a sportowymi jest ogromna. I daje się to odczuć także w miescie, jak jakis pedalarz albo inny jełop wpierdzieli się nagle pod koła przy 30 na godzinę, ale dosłownie przed samą maskę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej