Temat już ogarnięty. Kamera już wymieniona. ale zostawię tu opis i parę przydatnych informacji, jeśli ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem.
Zaczniemy od tego, że wymiana sama w sobie jest banalnie łatwa. Problem dotyczy samej części. Kamera musi mieć dokładnie taki sam kod części, co do znaku. U mnie byłą kamera z DD na końcu, a udało mi się dostać z DB.
Zewnętrznie kamera identyczna, takie samo złącze. Ale brak obrazu po podłączeniu. Pewnie wymagane programowanie, ale obszedłem to dużo prościej. Uszkodzeniu w moim przypadku uległa soczewka, więc założyłem elektronikę ze starej kamery w obudowy nowej. Zrobiłem przeszczep elektroniki w kamerze - to 2 małe płytki scalone i 5 małych śrubek - 5min roboty.
Złożyłem wszystko spowrotem, podłączyłem kamerę i wszystko gra.
Jeśli chodzi o samo dostanie się do kamery, to jest to także bardzo proste - wystarczy śrubokręt krzyżakowy. Wprawdzie da się to zrobić bez demontażu tapicerki, ale istnieje duże ryzyko połamania zatrzasków, więc się nie opłaca.
Zdejmujemy tapicerkę klapy odkręcając kilkanaście plastikowych śrubek i wyjmując spod nich kołki rozporowe.
Następnie odpinamy zatrzaski osłon ramion klapy i zdejmujemy plastiki - można to tylko przesunąć, ale po zdjęciu tapicerki trzeba dać je spowrotem na miejsce, żeby nie połamać podczas pracy przy kamerze, bo klapę trzeba trochę opuścić.
Kamera podpięta jest przewodem w białym oplocie. Polecam odpiąć zaczep od blachy - ułatwi to pracę.
Kamera jest w jednym elemencie z przyciskiem klapy bagażnika - demontujemy go zaczynając od strony kamery, gdyż od strony przycisku wtyczka zachodzi za blachę.
Kamerę i przycisk odpinamy naciskając mały zaczep przy wtyczce. Uwalniamy element mocujący całość.
Kamera przytrzymywana jest przez ramkę na 3 zatrzaski - należy je delikatnie podważyć, aby ramka zeszła. Potem już z górki.
Jeśli mamy zgodną kamerę, to ją tylko wkładamy na miejsce i wszystko składamy w odwrotnej kolejności.