Dział Techniczny > F-PACE (2015 - obecnie)

Krytyczny poziom oleju - F Pace iD4 177 kW

(1/2) > >>

motosa:
Cześć !
Od niedawna jestem posiadaczem swojego pierwszego Jaguara. Model F Pace 240 KM iD4 diesel AWD.
Ostatnio podczas jazdy wyświetlił mi się komunikat o krytycznym poziomie oleju.
Po zatrzymaniu auta i fizycznym sprawdzeniu na bagnecie olej był przy max podziałce.
Auto dłuższy czas postało i przy powrotnej jeździe komunikat ponownie się pojawił natomiast tak jak wcześniej dopiero po 15 minutach jazdy.

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją ?

Pozdrawiam !

rmazurek:
nowoczesne diesle maja czujnik ktory kontorluje poziom oleju - jesli jest go zbyt duzo to albo dostaje sie do niego plyn chlodniczy (mniej prawdopodobne) albo dostaje sie do niego paliwo - z powodu nie dokonczenia procesu wypalania DPF ( bardziej prawdopodobne) - dla swietego spokoju lepiej wymienic olej - bedzie taniej niz remontowac silnik smarowany rozzadzonym olejem.

motosa:
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Zapomniałem dodać we wcześniejszej wiadomości, że silnik jest po świeżej wymianie oleju.
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30.
Sprawdzę jeszcze raz dokładnie poziom oleju, może jest go odrobine za dużo.

a1410:
Olej 0W/30 sam z siebie jest rzadki jak woda, a jeżeli coś go jeszcze rozcieńczyło to ryzyko zatarcia autka rośnie do sześcianu!

motosa:
Mały Edit poprzedniego posta:
Komunikat który się wyświetla to: "Krytycznie niski poziom oleju silnikowego"
Wlany olej: 0W30

Po dokładniejszym zbadaniu tematu zaobserwowałem, że komunikat o niskim poziomie oleju wyświetla się tylko na rozgrzanym już silniku i tylko podczas postoju ("na wolnych obrotach"). Podczas ruszania komunikat znika.

Temat często pojawia się na zagranicznych forach :
https://www.xeforums.co.uk/threads/oil-level-critically-low.10279/page-2

Przykładem rozwiązania problemu była wymiana  "piston oil cooling jet solenoid" P/N: AJ813393.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej