Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

XF 3.0 sc 2013 - zakup używanego

(1/2) > >>

pepethejag:
Cześć wszystkim!
Jestem tu nowy. Na forum trafiłem szukając informacji o XF x250 3.0sc.

Po przeczytaniu wielu wątków na forum, obejrzeniu testów na yt itp, zdecydowałem ze XF 3.0sc awd to konfiguracja spełniająca oczekiwania.

Jednak mam jeszcze trochę pytań, może znacie odpowiedzi.

3.0sc 2013 wzwyż - maja jakieś konkretne słabości?
Coś trzeba w nich zrobić prewencyjnie od razu po zakupie (poza filtrami i olejami)?

Czy przy przebiegu rzędu 200-250kkm należy się spodziewać jakiegoś większego serwisu w tych silnikach?
Przy jakich objawach należałoby rozważyć wymianę rozrządu?
Rozrząd - same części to 10k pln? Dobrze widziałem?

Napęd awd - to jest torsen czy haldex? Wymaga wymian olejów i filtrów?

Katalizatory - wytrzymują przebieg czy wypalają się?

Podstawowe audio - jak ocenicie, gra znośnie?

Ultra Violence:
3.0sc 2013 wzwyż - maja jakieś konkretne słabości? - tak, silnik  ;D Jak swojego sprzedawalem slychac bylo tez lozysko tej rolki, ktora napedza kompresor - mialem nalatane troche ponad 200 tys. - ponoc mozna wymienic sama ta rolke, bez koniecznosci wymieniania calego kompresora ale to nie sprawdzone info
Czy przy przebiegu rzędu 200-250kkm należy się spodziewać jakiegoś większego serwisu w tych silnikach?
Przy jakich objawach należałoby rozważyć wymianę rozrządu? U mnie wymiana rozrzadu wleciala jakos kolo 190 tys, slychac bylo jazgotanie lancucha, szczegolnie na zimnym silniku. Ja zaplacilem cos kolo 7k za wszystko ale nie robilem tego w autoryzowanym serwisie
Podstawowe audio - jak ocenicie, gra znośnie? - mialem podstawowe i szalu nie ma, praktycznie kazdy audio system u kumpli w samochodach gral lepiej 4/10, Meridan ponoc jest o niebo lepszy

Aaaa i bym zapomnial, przygotuj sie na wymiane wielu mechanizmow zamkow w drzwiach  :-hehe

pepethejag:
Dzięki za odpowiedź! :D Przyznam, że średnia jest to rekomendacja do posiadania Jag'a. :)

Kiedy robiłeś rorząd, tzn jak dawno? Też bym nie robił w ASO, ale pewnie ceny się wiele nie zmieniły.
Postaram sie sprwadzić rozrząd przy oględzinach i ew. negocjować cene na tej podstawie.
Czytałem na zagranicznych forach, ze rolka kompresora to w miare prosta sprawa i niedroga. Bardziej mnie zmartwiły kanały wodne?

Miałeś problem z selektorem skrzyni?

To podstawowe audio mnie zastanawia właśnie, bo słyszalem tylko chwile i raczej źle wspominam. W Volvo miałem Premium Sound i to grało na mocne 4+/6

no a te klamki... no troche żenada, bo małe rzeczy budują całościowy obraz jakości.

tomas90:
pepethejag masz pełną skrzynkę ;)

Choina:
Ja jak kupowałem nowego XE to zastanawiałem się nad Meridianem i szału nie ma. Bowers & Wilkins w starszych wersjach był lepszy. Wziąłem podstawowe audio i sam sobie zrobię upgrade.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej