Cześć,
Co prawda byłem już kiedyś użytkownikiem tego forum (nick "klec"), ale nie mogę się zalogować do konta i jakiś czas temu musiałem założyć nowe :-)
Kilka dni temu do mojego XJ6 '85 (specyfikacja EU) odszedł nowy nabytek - XJS V12 5.3 HE '83 w specyfikacji USA. Kolor - British Racing Green. I w sumie ten kolor był głównym powodem zakupu.
Samochód jest w stanie "do mocnej renowacji". Co najmniej 6 lat w stodole stał. Nie odpala, ale kręci. Blacharka 3/5. W środku kurnik z wejściem pod nogami pasażera. Generalnie - projekt wyzwanie. Opony - na każdym kole inna, łącznie z oryginalną Pirelli wyprodukowaną w 1982 roku. Zobaczymy co z niego wyjdzie.
Mam już XJ6 na weekendy i Saaba C900 Convertible z 1990 roku do jazdy na co dzień. Przyszedł więc czas na jakieś wyzwanie do ogarnięcia, na jakiś projekt.
Początkowo miało być Porsche 924 jako baza na rajdówkę do KJS / SKJS, ale trafił się stodolak XJS do odrestaurowania na oryginał.
XJS z V12 chodził za mną od dawna. W przyszłym tygodniu spróbuję go pewnie odpalić, a jak odpali to go... rozkręcę. I do blacharza :-)
W między czasie chcę ogarnąć wnętrze. Skóry do tapicera - liczę na to, że ocali jak największą część oryginalnych.
Forniry spróbuję zrobić sam.
Mechanikę - zakładam 90% samodzielnie. Nie wiem dlaczego ludzie demonizują te V12 - każdy kto wymieniał żarówkę światła mijania w Renault Megane II uzna, że jednak V12 z lat '60 to prosta konstrukcja.
Teraz czeka mnie szukanie niektórych pierdół i detali. Np. obudowa dźwigni zmiany biegów jest pęknięta.
Ale najpierw... muszę otworzyć maskę i drzwi kierowcy. Linka maski urwała się po pierwszym użyciu, a drzwi kierowcy zatrzasnęły po przekręceniu klucza w zamku
Z opcji, które zakładam odmienne od oryginału - ewentualna wymiana tłoków na te z wersji EU, aby zwiększyć kompresję. Może też modyfikacja skrzyni GM400, tak aby dać jej bardziej sportowe zacięcie (z tego co widziałem na amerykańskich forach - to raczej prosty temat).
Może w tym roku go skończę :-) Albo nie.
Pozdrawiam,
Tomek