Dziękuje wszystkim za sugestie i odpowiedzi. A tym czasem podaję rozwiązanie. Okazuje się, że klony (przynajmniej na czujnikach alcara) będą sprawiały takie same problemy jak wszelkie czujniki uniwersalne. Producent czujników alcar podał informację, że trzeba je wpisać w komputer samochodu, jednak nie poddałem się tym sugestiom i to był słuszny wybór bo to nic by nie dało. Rozwiązaniem było zamontowanie w miejsce niemonitorowanej opony jednego oryginalnego czujnika i po przejechaniu kilku kilometrów, samochodzik z niemonitorowaną oponą znikł, kontrolki pogasły. Teraz po dłuższym postoju i odpaleniu miga tylko kontrolka oponki z prawej strony, po chwili zaczyna świecić lub gaśnie całkowicie a jak nie to po przejechaniu kilkuset metrów wszystko gaśnie i jest OK. Co jakiś czas - sporadycznie (jest to na pewno zależne od temperatury na zewnątrz) po staracie samochodu na chwilę, pojawia się komunikat tire pressure system fault, po czym zmienia się na ułamek sekundy na autko na którym wskazuje jeden z klonów na czerwono, po czym wszystko znika i wszystko działa poprawnie.
Tak więc drodzy forumowicze - jeśli chcecie się pozbyć irytującego komunikatu spróbujcie założyć chociaż jeden oryginalny czujnik tmps. Ale... właśnie małe ale trzeba kupić odpowiedni czujnik a auto go samo wychwyci i nic nie trzeba wpisywać w komputer auta. Po kilku dniach zgłębiania wiedzy - dla potomnych - są dwa typy czujników:
stary typ (większy): OE C2C41655 o oznaczeniu Ford Motor Company z numerem 4H231A159AE - i dokładnie taki z tą końcówką, działa bez najmniejszych problemów (to właśnie on rozwiązał mój problem). Czujnik o końcówce AA lub oznaczeniu FoMoCo - będzie sprawiał problemy.
nowy typ (mniejszy): OE C2Z31510 o oznaczeniu Jaguar Land Rover z dużą literą V5 - także zadziała bez problemu (inne bez V5 - mogą sprawiać problemy i niewykluczone, że w ich przypadku trzeba będzie wprowadzać id w komputer)
A żeby nie było za łatwo oczywiście szukając po numerze części znajdziecie tylko nowszy typ i tu zaczynają się schody - nie wierzcie sprzedawcom, że czujnik będzie pasował do waszego modelu, tylko sprawdźcie to sami porównując numer czujnika. Najlepiej zrobić to za pomocą katalogów VDO (TPMS OE Sensors Application List) i szukać czujnika o numerze S180052080 bądź S180052080Z to są czujniki przeznaczone do modelu x250. Ale już np. GX63-1A159-AA czy FW93-1A159-AB nie zadziałają bo numer VDO to S180052076 i według katalogu VDO przeznaczony jest do modelu x260 a sprzedawcy właśnie będą wam wciskali ze one pasują do x250.
Tak więc, mam nadzieję że w przypadku problemów z czujnikami dzięki tym informacjom unikniecie niepotrzebnych wydatków jak i nerwów związanych z irytującymi komunikatami. Pozdrawiam wszystkich.