Xj-S przed HE miał inny system dowodzenia oraz inne głowice. Głowice tzw płaskie .
Tez wazn ez jakiego kraju masz mozliwośc kupna tego xj-s z 1978 . W USA była nizsza kompresja niz w autach europejskich
W 1979 Jaguar z 1978 xj-s pobił rekord szybkości w wyścigu Cannonball Run który odbywał się przez całe stany w USA.
Cannonball Run
https://bringatrailer.com/2013/06/20/32h51m-record-holder-1978-jaguar-xjs-cannonball-run-winner/ Znam gościa w Warszawie który ma brata bliźniaka tego auta z wyścigów . jego Vin # jest o numer mniejszy. I co najlepsze to super auto i czasami można go zobaczyć jak jedzie po Warszawie.
Co do Książek i informatorów sporo można dostać na Ebay lub podobnych platformach .
Czy te auta są lepsze czy gorsze trudne pytanie . Ja robię a prawdę mowiac zbieram rożne części do mojego xj-s z maja 1980 który jest jednym z najciekawszych aut z tego okresu. Tylko wyprodukowali 1000 sztuk do usa wysłali 420 a teraz z silnikiem V12 może jest paręnaście.
Raz ze w tamtych latach Jaguar już zmaczał zmieniać system dowodzenia z D typu na P . czyli taki jak był w późniejszych latach . zwiększył kompresję z 7.8 do 9 w USA a w Europie do 10:1 Samochody dzięki temu miały ponad 300 kM ale ze zaczęli kombinować bo już z nowe wychodziły na rynek HE to obniżyli oficjalnie moc aby nie pokazać ze te nowsze sa słabsze.
Fakt jest ze nawet teraz jak ktoś chce zwiększyć moc silnika V12 to używa płaskich głowic , tych z przed HE.
Co jest gorsze w wczesnych autach to elektryka jednak jak masz auto na chodzie to nie jest trudne do naprawy . Przez elektrykę wiele tych aut w USA straciło silnik i zamieniano na chevrolety . Co jest juz zabójstwem dla Jaguara.
Nowsze XJS są fajne tylko trzeba uważać zęby sie nie przegrzały . bo wtedy gniazda zaworów wypadają a i głowice się wykrzywiają .
Elektrycznie trochę lepsze bo tam zastosowali już system P oraz zapłon jest zupełnie inny .
Jak kupisz auto daj znać to napisze co najpierw trzeba w nim zrobić .
Powodzenia
zapomniałem dodać ze te V12 przed he to już od 1971 były wsadzane do e typów tylko dolna miska była inna oraz zamiast wtrysków były 4 gaźniki .
Też trzeba zwrócić uwagę jaka masz skrzynie automatyczną bo chyba w 1978 zmienili z BorgWarner na GM th400 i w tamtych latach przestali robić ręczną a to teraz $$$.