Witam Wszystkich,
Rozpocznę burzliwy temat, który już trochę się przewija i co jakiś czas ktoś pisze, więc i ja odświeżę.
6 lat przejeździłem S-type 2.7 bez jakiejkolwiek awarii, od początku lałem tam olej 5w40 Valvoline Synpower MST z oznaczeniem C3.
Aktualnie użytkuję XF Sportbrake 3.0 275km, zaraz po zakupie zalałem olej Liqui moly top tec 4500 5w30 C1 i jestem przed kolejną wymianą.
Jeżeli chodzi o oleje C1 wiem, że mają inną dodatkowo wartość HTHS niż oleje C3 i z założenia C3 będzie gorzej działał na DPF, ale jest też olejem z wyższym HTHS teoretycznie lepiej chroni.
Totalnie nie mam zaufania do zalania kolejnej wymiany oleju z normą C1, woda.
Pytanie do osób, które użytkują ten silnik na oleju z normą C3 z dłuższej perspektywy czasu, aby napisały swoje spostrzeżenia.
Dziękuję