Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story

<< < (3/16) > >>

Yoohas:
Nie wiadomo, do czego to auto ma służyć ;)

Trudno byłoby mi pojąć w przypadku takiej roboty pozostawienie starych części.

- linka hamulca do zdjęcia i dorobienia. To są tanie rzeczy
- wszystkie łożyska bym wymienił. Oczyścić, spisać numery, kupić nowe. Zestaw to chyba JLM1708.
- simmeringi - absolutnie do wymiany. Zwróć uwagę na kierunek montażu. I rzecz kluczowa - w jakim stanie masz bieżnię na osi (stub axle)? Jeśli jest wyrobiona, nowy uszczelniacz nie zadziała.
- gdybym już tu był, wymieniłbym krzyżaki wału. Roboty niewiele, a szkoda tego nie zrobić.
- gumy raczej nie przetrwają lakierowania proszkowego. Pytanie, w jakim celu lakierować proszkowo? To jest twardy lakier, łatwo się obija.
- śruba wahacza to niestety kłopot. Mimo wszystko próbowałbym ją ocalić.

jagmaniac:
do czego ma sluzyc? do jazdy w sezonie letnim, ma byc zajebiste, chcialbym miec "jak nowke" ale wiadomo ze sie tak nie da...
ale po kolei restauruje...

to moze nie lakierowac proszkowo, dac sobie z tym siana i wypiaskowac a potem porzadna farba epoxydowa...
stwierdzilem proszkowo bo wszyscy gadaja proszkowo proszkowo to mowie tez tak zrobie

i nie bardzo rozumiem tematu z linka recznego, bo ona jest ok, wiec nic nie chcialem tu wymieniac, a ty mowisz "dorobic" - tzn dorobic / sa firmy ktore dorabiaja linki? tanio? gdzie jak...

Yoohas:
Jeśli linka chodzi bez problemu można zostawić ale to naprawdę grosze. Od zawsze demontuję linki, zawożę do Auto Linka w Jankach - nigdy nie polegli. Dorobią wszystko. Sądzę, że nie wyjdzie drożej niż zamiennik/OEM.

Co do lakierowania - jak kto woli. Ja preferuję po piaskowaniu dobry podkład epoksydowy i dobry lakier elastyczny - np. poliuretanowy.

Z proszkowym zawsze mam kłopot, że przy wyciskaniu tulei, składaniu coś odpryskuje i nie można zrobić zaprawki.

Można też wszystko po piaskowaniu ocynkować galwanicznie. I dopiero później polakierować.

Da się zrobić samochód "jak nowy", ale sądzę, że przy xj40 to trochę przepalanie taczki pieniędzy bez większego sensu ;)

jagmaniac:
dzis walczylem z ta sruba, nie ruszyla sie dodatkowo zrabalem gwint, bo nakrecilem nakretke, i przypier z mlota pare razy liczac ze sie ruszy, i przeskoczyl zabek :/
a jak nie ruszylem jej tak nie ruszylem

wtom:
śruby wahaczy są dostępne, acz nie tanie.
najważniejsze to stan 2 głównych tulei ramy, jak będą naderwane to wózek jeździ i niszczy tuleje górne oraz miski amortyzatorów. Przy składaniu nasmaruj cała śrubę tych tulei i najlepiej zatłuść przestrzeń wewnątrz komory "byczego jaja" w podłużnicy, bo później możesz się zdziwić przy odkręcaniu  ;D i zerwie gwint lub śrubę.





Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej