Autor Wątek: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.  (Przeczytany 1267 razy)

Offline ciejek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« dnia: Grudzień 20, 2021, 19:05:13 pm »
Cześć,
przejrzałem już wszystkie fora w celu znalezienia podobnego problemu (angielskie też) lecz nic nie znalazłem...
Problem wygląda następująco:
Samochód z instalacją gazową. (nie ma znaczenia czy samochód jest na gazie czy benzynie problem ten sam a nawet na gazie jest lepiej)
Wypadają zapłony na 1 i 7 cylindrze. Na zimnym silniku mocno go trzęsie, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej, na gazie to w ogóle praktycznie nie wibruje.
Katalizatory nowe, sondy nowe.
Mierzona była kompresja (na ciepłym i zimnym silniku wyniki takie same). Głowica od strony kierowcy wszystko w porządku, głowica od strony pasażera 7,3 / 8,4 / 8,9 / 7,4
Robiona była płukanka silnika oraz wlewana nafta w cylindry od strony pasażera na kilka dni. (nafty praktycznie nie ubyło). Kompresja nie poprawiła się.
Jest luźny łańcuch rozrządu od strony pasażera łączący ze sobą wałki wydechowy i ssący.
Teraz ta ciekawa rzecz.
Samochód na wolnych obrotach pracuje w korektach długoterminowych -2 i 10. Przy dodawaniu gazu/ podczas jazdy korekty zmieniają się na -4, 4 (są równe/mniejsze, zerują się)
Czasy wtrysków na wolnych obrotach to: głowica od strony pasażera ok. 2.8 od strony kierowcy ok. 3.4. Jak jedziesz stałą prędkością przykładowo stałe 2500rpm to czasy wtrysków lewej i prawej głowicy są bardzo zbliżone do siebie.
Byłem na hamowni żeby sprawdzić czy to że ma słabszą kompresje na jednej głowicy będzie widoczne. wynik to 273km i 380nm.
Może ktoś ma jakiś pomysł

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2021, 19:52:42 pm »
Porobiłbym testy i adaptacje układu paliwowego /jest chyba ze dwie/trzy procedury do przejścia pod SDD/, przeprogramowałbym sterownik silnika, sprawdziłbym przewody odmy - lubią być wygrzane i pękają kruszą się dosłownie, sprawdziłbym układ powietrza wtórnego /to było wywalone u mnie/, pod przepustnicą jest uszczelka teoretycznie jednorazowa, może nieszczelność dolotu, czujniki temperatur. Jakieś błędy się pokazują?

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2021, 21:08:16 pm »
Luzy zaworowe do sprawdzenia. Luźny łańcuch jest niedopuszczalny. Jaki przebieg? Był kiedykolwiek rozrząd wymieniany?
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2021, 21:59:59 pm »
No jasne, luzy owszem, tj. zaworki mogą być delikatnie podparte, nie wspomniałem, bo przecież luzy kasuje tu hydraulika, nie pamiętam, żeby ktoś miał z tym problem, ale to może być dobry trop.

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2021, 22:37:13 pm »
Nie ma tu żadnej hydrauliki, zawory regulowane są płytkami, częsty problem w tych silnikach ze źle wyregulowaną instalacją LPG.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2021, 23:09:46 pm »
Nie wiedziałem, w sumie nie zetknąłem się z problemem. Jest jakiś interwał inspekcji luzów?

Offline ciejek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: S-Type 4.2 v8 wolnossący Wypadanie zapłonów - niska kompresja.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2021, 23:56:10 pm »
Nie ma tu żadnej hydrauliki, zawory regulowane są płytkami, częsty problem w tych silnikach ze źle wyregulowaną instalacją LPG.
To znaczy, że wyższa temperatura spalania przez źle wyregulowaną instalacje mogła przyczynić się do "rozregulowania zaworów" czyli regulacja i po sprawie czy bardziej głowica do ściągnięcia i na szlif zaworów (z gniazdami zaworowymi) wraz z regulacją?
Jeżeli chodzi o rozrząd to nigdy nie był wymieniany, mam się właśnie za to zabrać po świętach. przebieg 270 000 km w tym 50 000 km zrobione na gazie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2021, 00:01:27 am wysłana przez ciejek »