Cześć,
przejrzałem już wszystkie fora w celu znalezienia podobnego problemu (angielskie też) lecz nic nie znalazłem...
Problem wygląda następująco:
Samochód z instalacją gazową. (nie ma znaczenia czy samochód jest na gazie czy benzynie problem ten sam a nawet na gazie jest lepiej)
Wypadają zapłony na 1 i 7 cylindrze. Na zimnym silniku mocno go trzęsie, jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej, na gazie to w ogóle praktycznie nie wibruje.
Katalizatory nowe, sondy nowe.
Mierzona była kompresja (na ciepłym i zimnym silniku wyniki takie same). Głowica od strony kierowcy wszystko w porządku, głowica od strony pasażera 7,3 / 8,4 / 8,9 / 7,4
Robiona była płukanka silnika oraz wlewana nafta w cylindry od strony pasażera na kilka dni. (nafty praktycznie nie ubyło). Kompresja nie poprawiła się.
Jest luźny łańcuch rozrządu od strony pasażera łączący ze sobą wałki wydechowy i ssący.
Teraz ta ciekawa rzecz.
Samochód na wolnych obrotach pracuje w korektach długoterminowych -2 i 10. Przy dodawaniu gazu/ podczas jazdy korekty zmieniają się na -4, 4 (są równe/mniejsze, zerują się)
Czasy wtrysków na wolnych obrotach to: głowica od strony pasażera ok. 2.8 od strony kierowcy ok. 3.4. Jak jedziesz stałą prędkością przykładowo stałe 2500rpm to czasy wtrysków lewej i prawej głowicy są bardzo zbliżone do siebie.
Byłem na hamowni żeby sprawdzić czy to że ma słabszą kompresje na jednej głowicy będzie widoczne. wynik to 273km i 380nm.
Może ktoś ma jakiś pomysł