Autor Wątek: Konserwacja selektora  (Przeczytany 1175 razy)

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Konserwacja selektora
« dnia: Listopad 15, 2021, 13:15:47 pm »
Witam.
Od pewnego czasu Obserwuję zjawisko opornej pracy selektora, dzieje się tak gdy pracuje ogrzewanie kabiny
Problem znany z modeli XF
Wystarczy 40 minut w trasie o pokrętło zaczyna ciężej się obracać oraz wysuwać co utrudnia włączenie biegu wstecznego.
Zakładam że wystarczy drobna konserwacja.
Czy mogę prosić o pomoc w postaci instrukcji jak sie do niego dostać ?

Pozdrawiam
dziękuje za pomoc.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
Odp: Konserwacja selektora
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2021, 13:49:26 pm »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Konserwacja selektora
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2021, 13:54:23 pm »
Mazurek dziękuje za pomoc ale to link Do XF
Szukam instrukcji jak wymontować selektor w XE
Czy wymaga to rozbierania całego tunelu czy Sama pokrywa selektora wystarczy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2021, 16:29:23 pm wysłana przez MicGin »

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
Odp: Konserwacja selektora
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2021, 14:31:45 pm »
wybacz myslalem ze masz na mysli sam mechanizm.

ogolnie w XE dostep jest bardzo utrudiony (trzeba zdemontowac caly ten szary duzy element:
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Konserwacja selektora
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2021, 14:42:49 pm »
Ok Wszystko jasne, Bardzo dziękuję :D

Offline Jaccom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Konserwacja selektora
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2021, 17:35:03 pm »
Nie mało zachodu miałem z konserwacją ale się udało.
rozsynchronizowałem pokrętło. Okazuje się że położenie selektora ustalają 3 magnesy wtopione w małe białe koła zębate.
Uch ustawienie w odpowiedniej polaryzacji jest kluczowe do poprawnego działania selektora.
Przy źle ustawionych komputer rzuca szeregiem błędów:
-Awaria skrzyni biegów
-uszkodzenie systemu stabilizacji toru jazdy
-Awaria hamulca ręcznego
 itp
Na szczęście producent przewidział i na to rozwiązanie.
w pokrywie w którą mocowane są te trzy małe białe koła zębate są nad nimi małe otwory, średnicy milimetra one ustalają położenie.
Dodatkowo Problemy z oporna praca gałki powodują 2 stalowe tuleje w których przesuwa się wysuwając oś pokrętła wystarczy je przeszlifować drobnoziarnistym papierem a całość składając nasmarować czymś bezinwazyjnym dla plastiku np, wazeliną techniczną.
po tym zabiegu selektor działa jak nowy.
Na wypadek gdyby ktoś kiedyś miał podobną awarię postaram się pomóc.