Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Lewe światło STOP nie świeci, prawe świeci. Co jest przyczyną ?

<< < (2/2)

Zbyszek01:
Jako że już nie mogę edytować to post pod postem. Faktycznie jest to żarówka W16W a do kierunków WY16W
Parę zdjęć z wymiany, w razie pytań będę odpowiadał.
Do świateł stop jest dwie żarówki, jedna spalona a dwie nie świeciły.
Na obudowie są opisy gdzie jest jakie światło.

Zbyszek01:
Tak wyglądają żarówki do stopu i kierunków

piotrrf:
Mnie ten problem nie dotknął jeszcze , ale dzieki za instruktaż. Oby wiecej takich kolegow,ktorzy jak rozwiaza problem to opisuja koncowy wynik.

Zbyszek01:
Na forum innego auta było to dość często spotykane, taka uprzejmość dla innych  :)

Dziwi mnie jednak to że nie dali jakiegoś powiadomienia o nie działającym oświetleniu. Już w latach 90 ubiegłego wieku miałem auto gdzie to już było sygnalizowane, tu się takiego numeru nie spodziewałem aby nie było.
Czy może się ktoś wypowiedzieć (może ktoś wie?) czy coś jest z oświetlenia monitorowane?  :- pojecia

Martino1905:
 :-thank za wasze odpowiedzi. Problem został rozwiązany poprzez wymianę wszystkich żarówek stopu jednocześnie. Dokładanie jednej nowej i jednej starej powodowało, że bardzo czuły moduł komfortu wykrywał błędną sumę rezystancji (oporowości) napięcia co skutkowało wyłączaniem z obiegu jednej lampy.
W pewnym momencie tak zacząłem żonglować żarówkami stare z nowymi, że w ogóle nie miałem światła stop. Ostatecznie założenie wszystkich nowych żarówek rozwiązało problem.

Mogłoby się to wydawać dziwne, bo to przecież zwykła żarówka z włóknem wolframowym, a jak widać jednak okazuje się, że stare włókno wolframowe wykazuje zupełnie inną wartość oporową niż nowa żarówka, co przekładało się na błędną sumę kontrolną rezystancji Ω.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej