Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Konserwacja selektora
Jaccom:
Nie mało zachodu miałem z konserwacją ale się udało.
rozsynchronizowałem pokrętło. Okazuje się że położenie selektora ustalają 3 magnesy wtopione w małe białe koła zębate.
Uch ustawienie w odpowiedniej polaryzacji jest kluczowe do poprawnego działania selektora.
Przy źle ustawionych komputer rzuca szeregiem błędów:
-Awaria skrzyni biegów
-uszkodzenie systemu stabilizacji toru jazdy
-Awaria hamulca ręcznego
itp
Na szczęście producent przewidział i na to rozwiązanie.
w pokrywie w którą mocowane są te trzy małe białe koła zębate są nad nimi małe otwory, średnicy milimetra one ustalają położenie.
Dodatkowo Problemy z oporna praca gałki powodują 2 stalowe tuleje w których przesuwa się wysuwając oś pokrętła wystarczy je przeszlifować drobnoziarnistym papierem a całość składając nasmarować czymś bezinwazyjnym dla plastiku np, wazeliną techniczną.
po tym zabiegu selektor działa jak nowy.
Na wypadek gdyby ktoś kiedyś miał podobną awarię postaram się pomóc.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej