Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Zwarcie w instalacji?
piotrrf:
Skoro programowanie nie ma znaczenia i sposób jego instalacji to jakim sposobem mam wreszcie sprawnie działające auto. Sprawdzano prąd ładowania przed i po i różnił się. I nie było to 0.5 Volt. Zaznaczę, że akumulator został wymieniony na dokładnie taki sam, tylko nowy. Kolega chyba sam nam podpowiedział gdzie problem.
Endrju:
Stawiałbym raczej na skasowanie błędów.
Prąd ładowania jest różny w zależności od stopnia rozładowania akumulatora i zmienia się w zakresie nawet kilkudziesięciu amper (A)
Napięcie do jakiego powinien być ładowany akumulator jest identyczne dla wszystkich tego typu akumulatorów z dokładnością 0,1V.
ZielonyJag:
Właściwie to w okolicy mam dobrego elektryka. Czyli wystarczy komp i żeby usunął bledy, tak?
Endrju:
Jak napisałem wyżej w przypadku wstawienia akumulatora o znacznie większej pojemności, ze względu na większy prąd ładowania, może być konieczne programowanie. Nie wiem tego na 100%
Trzeba też zwrócić uwagę na stan alternatora o czym pisał kolega w poście powyżej.
zielins:
Wg opisu działania systemu wykonuje on cyklicznie testy akumulatora celem ustalenia jego optymalnego napięcia ładowania (oczywiście w pewnym zakresie) w zależności od obciążenia, temperatury i stanu akumulatora. Stan ten jest określany poprzez pomiar czasu rozładowania obciążonego akumulatora do 75% stanu naładowania. Tu pierwszy istotny element czyli ile wynosi 100%? System zakłada, że w momencie jego resetu (czyli procedury programowania nowego akumulatora) w aucie zamontowany jest w pełni naładowany akumulator i to jest jego 100%. Zakładam więc, że w większości przypadków te 100% będzie dla zbliżonego do wymienianego nowego akumulatora bardzo podobne i brak programowania nie spowoduje żadnych problemów. Mogę sobie jednak wyobrazić sytuację gdy system jest w trakcie wykonywania cyklicznego testu (może on zbierać dane wiele dni) i wtedy wymieniamy baterię nie resetując systemu - wyniki będą błędne i mogą spowodować zły dobór napięcia ładowania. Zakres napięcia ładowania wynosi od 12.6 do 15V więc jest to spora rozpiętość, która z pewnością może spowodować dziwne zachowanie elektroniki w przypadku chwilowych, szpilkowych spadków napięcia.
Przyjrzałem się tematowi, gdyż sam właśnie borykałem się z dziwnym zachowaniem elektroniki - chwilowe przygasanie świateł, wyłączanie się audio, chwilowe błędy skrzyni biegów. System prawdopodobnie nie zgłaszał kiepskiego stanu akumulatora, gdyż ten bardzo szybko się ładował (również ładowanie prostownikiem trwało ok godziny z 12V do 15V - typowy objaw zużycia). Po wymianie jak dotąd problemy ustąpiły. Obserwuję teraz napięcie ładowania i pomimo wykonania procedury resetu systemu monitoringu baterii nie różni się ono przed i po (14.8V) jednak nie minęło dużo czasu i nie zrobiłem wielu km więc z pewnością procedura jest jeszcze nieukończona.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej