Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Elektrozawór płynu chłodniczego

(1/3) > >>

Wojak:
Witam! Mam pytanie, gdzie jest elektrozawór płynu chłodniczego w xj6.40.r 91.3,2.bezn.? Przy malych obrorach silnika dmucha zimne powietrze, gdy dodaję gazu leci cieplejsze ale nie gorące.

wtom:
Nie ma czegoś takiego  ;D. Do 89 roku był stosowany zawór nagrzewnicy podciśnieniowy. Od 90 roku do 93 zrezygnowali z niego. Wrócił dopiero od 93 roku.
zobacz czy go masz na wężu od nagrzewnicy z króćca na końcu silnika do grodzi. Jak nie ma zaworu to masz problem z klapami HEVAC-a.

katar83:
I pewnie motorek srodkowej klapki 'ubity', trzeba bedzie rozebrac, wymienic smar i powinno dzialac, ale tak jak wtom pisze w 91 nie bylo samego zaworu, dopiero w 93 wrócili do niego :)

Wojak:
Dziekuję chłopaki! A czy do tych klapek to dobiore sie od komory silnika, tam gdzie wchodzi i wychodzi waż z nagrzewnicy jest do odkręcenia soprej wielkosci pokrywa? Kurki, zrbili mi znajomi solidnie od podstaw  blachę i lakier ale nie mogę sie nim pocieszyć bo zimno.


--- Cytat: wtom w Październik 24, 2021, 18:00:48 pm ---Nie ma czegoś takiego  ;D. Do 89 roku był stosowany zawór nagrzewnicy podciśnieniowy. Od 90 roku do 93 zrezygnowali z niego. Wrócił dopiero od 93 roku.
zobacz czy go masz na wężu od nagrzewnicy z króćca na końcu silnika do grodzi. Jak nie ma zaworu to masz problem z klapami HEVAC-a.
--- Koniec cytatu ---
Patrzylem, nie mam.
Czy ten motorek klapy jest mechaniczny?

wtom:
Są dwie klapy mieszające powietrze (górna i dolna), sterują nimi serwomotory z potencjometrami położenia po drugiej stronie osi.
Żeby sprawdzić czy grzeje w ogóle, to trzeba dać nawiew na szybę, max temp grzania i sterowanie manualne. Powinien wtedy przestawić nawiew na szybę i grzać na maxa. Jak tak się dzieje to sprawdziłeś wtedy 2 rzeczy: nagrzewnica drożna, działa podciśnieniowa klapa nawiewów centralnych na szybę, serwomotory pracują. Jak przestawisz z nawiewu na szybę w inną pozycję, to powinien wtedy grzać mocno nogi i na szybę. Jak dołem leci gorące a górą zimne, to zacięty górny serwomotor, jak grzeje górą a dołem zimne to zacięty dolny serwomotor. Pamiętaj, że podstawowo mieszaniem temperatury zajmują się serwomotory a rozpływem powietrza siłowniki podciśnieniowe.


--- Cytat: Wojak w Październik 25, 2021, 00:59:30 am ---Dziekuję chłopaki! A czy do tych klapek to dobiore sie od komory silnika, tam gdzie wchodzi i wychodzi waż z nagrzewnicy jest do odkręcenia soprej wielkosci pokrywa? Kurki, zrbili mi znajomi solidnie od podstaw  blachę i lakier ale nie mogę sie nim pocieszyć bo zimno.

--- Koniec cytatu ---
ile wyniosło lakierowanie?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej