Autor Wątek: Termostat 4.2 298 KM  (Przeczytany 6038 razy)

Online rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.094
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:13:40 pm »
Ceny w PL sa bardzo z kosmosu.

Poszukaj na Ebay lub na britishparts.co.uk
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2018, 14:36:29 pm »
kmb007, właśnie termostaty miałem na myśli. To część o krytycznym znaczeniu dla poprawnego działania ukł. chłodzenia.

Proszę https://www.britishparts.co.uk/search/aj811788

Całe 8zł taniej bo VAT niższy, a teraz dodaj koszt przesyłki z UK...
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2018, 16:53:20 pm »
100*c to nie komunikat o przegrzaniu, ten termostat otwiera się dokonca przy 102c... Secundo w 4,2 jak robisz auto dla siebie to odrazu wymień z obudową. Ja bym za jednym razem machnął na twoim miejscu pompę wody. W v12 jest zamiennik proflow, doplacisz trochę ale masz Święty spokój

Offline kmb007

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2018, 17:38:00 pm »
Xsnailx dzieki za info. Co do temperatury, to jak mierzylem mialem ponad 110 stopni, ale nie sprawdzalem jeszcze w momencie jak pokazywalo info o przegrzaniu. Wylaczylo mi wtedy klime. Stalo sie to juz ze 3x w ciagu ostatniego miesiaca wiec na 100% termostat do wymiany. Dzieki z ainfo o pompie :)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 26, 2018, 21:44:05 pm »
Ja w Roverze wymieniłem na zamiennik dość znanej firmy Vernet i efekt był taki że o mało nie ugotowałem uszczelki pod głowicą, bo czasem nie do końca się otwierał i właśnie w upalne dni układ nie wyrabiał.
Wymieniłem drugi raz na oryginał Waxstat i jeździ do tej pory czyli z 8 lat.

Uszczelka w V8 to raczej niemały wydatek więc bym nie kombinował.

Ten termostat i tak dość tani jak na taką furę, bo do małego X-Type pare lat temu płaciłem 450zł za C2S43430.
Chociaż teraz na V12 widzę też po 82zł golasa bez dodatków :-super.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2018, 21:57:40 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline HDJAG

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 27, 2018, 19:05:19 pm »
Miałem podobny problem w XF4,2sc. Wymiana termostatu nic nie dała. Należało dokładnie umyć chłodnicę – zdjęcie zderzaka, zastosowanie chemii.

Offline patryk_x-type

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 147
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 07, 2021, 20:23:37 pm »
A czy komus przy demontazu termostatu wyszły z ubudowy nakretki miedziane ktore są wcisniete w obudowe?? jest jakis na to patent na jakies klej je tam włozyć? i czy dysponuje ktos zdjeciem jak powinien byc złozony ten termostat bo jak odkreciłem ten krociec to sie cały wysypał i nie pamietam kolejnoosci atam 2 sprezyny i 3 czesci :)???

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 07, 2021, 22:44:05 pm »
Same nie wyszły, były za mocno skręcone, podobnie trzeba uważać z dokręcaniem cewek zapłonowych bo przy odkręcaniu nakrętki obrócą się w deklu. Z klejem może być różnie, na początku powinno być ok, ale nie wiadomo kiedy to puści, trudno też dobrać jakiś klej to takiego połączenia. Zapakuj więc jakiś klej, ale potem spróbuj nawiercić z boków cienkim wiertłem po dwa otworki na nakrętkę tak, żeby przeszło przez nakrętkę, potem dobierz odpowiednie wkręty i zablokuj te nakrętki. Może da się też całkowicie pozbyć nakrętek i po prostu zastosować je z drugiej strony termo. Druciarstwo w sumie :).
Ostrożnie przy zdejmowaniu tego cuda, można łatwo skończyć z wersją termostat+obudowa, jak nie nakrętki to plastysie się sypią.
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 23:23:21 pm wysłana przez PeterX »

Offline patryk_x-type

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 147
Odp: Termostat 4.2 298 KM
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 08, 2021, 09:14:26 am »
No własnie pekniety jest jeden zaczep w króćcu ten co trzyma ternostat a to wystepuje razem niestety z obudowa wiec musze kupic całosc