Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Drżenie całego auta (i tłumika) na niskich obrotach. Przyczyny?

<< < (2/5) > >>

stingear:
Gumy zawieszenia tłumika końcowego - -informacja od gościa prowadzącego serwis Jaga w UK. Ja wymieniłem poduchy na nowe i nie przestało drgać. Auto obecnie w serwisie po wymianie łańcucha, cieknie olej - naprawiają co spieprzyli. Jak wróci, to sprawdzę te gumy i potwierdzę.

stingear:
dziś podniosłem auto i sprawdziłem gumy - tak jak przypuszczałem, są wyrąbane.
Tak samo jeden odbój jest bardzo luźny, ale nie wiem, czy ma on wpływ na drgania.
Najpierw wymienię gumowe wieszaki, a nad odbój przyjdzie czas, jeśli nic się po wymianie nie zmieni.

piotrrf:
Dzięki kolego za dzielenie się swoimi doświadczeniami.
Z pewnością każdy zacznie się baczniej przyglądać swojemu Jaguaro
wi.

stingear:
Witam,
wczoraj przyszły wieszaki, wieczorem wymieniłem je razem z odbojem. Na samym początku po odpaleniu auta nie zauważyłem zbytnio różnicy - może musi się ułożyć, wypłukać WD40 z otworów wieszaków - trzeba było se pomóc przy zakładaniu, bo miejsca mało, a grzybek zabezpieczający wręcz ogromny. To co mogę polecić przy wymianie, to zdjąć oba i najpierw założyć tylny - zakłada się go z "2 stron", czyli pręty trzymające wchodzą z 2 rożnych stron, trzeba trochę pomanewrować tłumikiem. Drugi wisi na prętach po tej samej stronie, wiec nie ma takiego problemu przy zakładaniu.
Dziś rano, gdy jechałem do pracy różnica była już kolosalna. Zarówno na silniku zimnym, jak i rozgrzanym drgania są bardzo małe, ale nadal wyczuwalne. Drgania bardzo czuć, gdy położy się rękę na masce, a gdy otworzę maskę, to widać, jak silnik się trzęsie.
Nie znam się na dieselu, ale wydaje mi sie, że jest to nadal nieprawidłowe. Odkręciłem korek wlewu oleju, aby sprawdzić ciśnienie - korek podskakuje ale też go wyrzuca po chwili. Dlatego wydaje mi się, że może być troszkę podniesione ciśnienie. W każdym razie nie jest tak, jak wcześniej, że praktycznie od razu go wyrzucało.
Po wymianie poduszek nie było żadnej różnicy. Więc mogę wykluczyć, że nie trzymają ciśnienia.
Co może być powodem tych drgań? Silnik ogólnie pracuje równo i prawidłowo, nie brakuje mocy, nie ma problemów z przyspieszaniem, normalnie pali.
Czy winny może być sam układ podciśnienia - jakaś nieszczelność, przez którą poduszki nie dostają odpowiedniego ciśnienia?
Szukałem po internetach, że powodem problemów mogą być przykładowo problemy ze świecami albo uszkodzonymi przewodami od świec? Jak to sprawdzić?

stingear:
Dla zobrazowania skali problemu u mnie wrzucam filmik. Silnik zimny, odpalony jakieś 2min wcześniej.
Tu w sposób maksymalnie najprostszy zobrazowałem poziom drgań. Są bardzo delikatne. Na kierownicy nie byłem w stanie tego nagrać, ale na fotelu już się dało. Mam wrażenie, że niżej są one mocniej wyczuwalne. Wydaje mi się, że na ciepłym jest mocniej, choć jest to trochę bez sensu. Gdy podniosę obroty do 1500/m, widać, jak drgania ustępują.
https://photos.app.goo.gl/QXU2CBWNxgfZ3b4u9

Tu jak wibruje wydech. Wydaje mi się, że wibracje na filmie są wolniejsze niż na żywo, ale to chyba przez 30fps na filmiku.
https://photos.app.goo.gl/39woorJnVhKjPSFh9

A tak wibruje sam silnik:
https://photos.app.goo.gl/LR7Tv6mEM6EnSE3G9

No i jeszcze jeden, jak zachowuje się po odkręceniu korka wlewu oleju. Z tego, co mi wiadomo - choć mogę się mylić, aż tak się nie znam - to korek powinien właśnie tak delikatnie podskakiwać. Wcześniej przed wymianą łańcuchów rozrządu to go po prostu wywalało od razu, takie było ciśnienie.
https://photos.app.goo.gl/P1f5p9NCpSNPBC9Q9

Jeśli mógłbym prosić kogoś, kto ma diesel'a i żadnych problemów (lub po prostu nowego) o wrzucenie filmiku z korkiem, byłbym wdzięczny.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej