Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Odbijanie hamulca z powodu korozji(?) tarczy, po odbiorze z blacharni

(1/1)

FilipBonn:
Dzień dobry,
Sprawa wygląda tak, początkiem czerwca miałem stłuczkę (model 2020), reflektor prawy , zderzak, blotnik też prawe i kilka drobiazgów. Przez jeden z tych "drobiazgów" (kabel rgb do reflektora) auto stało na placu dwa bite miesiące - odebrame w połowie sierpnia.

Auto odebrane, wszystko zrobione tip top ale przy hamowaniu odbija pedał hamulca (takie drgania) intensywność w zależności od prędkości. Zadzwoniłem odrazu do blacharni i kierownik powiedział że pewnie hamulce zaśniedziały bo dlugo stało, żeby się nie przejmować bo po kilku dniach się rozjeździ. Po przejechaniu jakichś 300km dzwoniłem ponownie mówiąc faktycznie problem sporo się zmniejszył ale drgania nadal są odczuwalne przy hamowaniu z wyższych prędkości ( choć sporo mniejsze) oczywiście kierownik powiedział że skoro się poprawia to kwestia dotarcia..

Obecnie jakieś 450km zrobione irytujące odbijanie pedału hamulca cały czas odczuwalne choć jakaś tam poprawa jak pisałem wyżej jest.

Niepokoje się czy z powodu takiej tarczy i tych drgań nie uszkodzi się coś innego(?). Coś możecie doradzić? Nie przejmować się?

Blacharnia autoryzowana.
Na prawej tarczy hamulcowej faktycznie widać coś co może być przyczyną problemy:

Robik:
Wymienilem oryginalne tarcze po przebiego okolo 40Kkm, zalozylem zamienniki TRW i jestem w szoku. Po przebiegu okolo 45Kkm nie mialy praktycznie rantu a tarcza wyglada prawie jak nowa. Sprawdz u mechanika czy tarcza nie bije, kiedys zalatwilem tarcze, po trasie podjechalem umyc auto i trwale sie tarcza odksztalcila. W efekcie na niewielkiej dlugosci klocek scieral sie o tarcze i wygladalo to podobnie jak na Twoim zdjeciu.

Driv3rrrr:
Można spróbować przetoczyć. Chyba że po przetoczeniu będzie już minimum grubości no to nowe wtedy

Jaccom:
Wibracje masz na całym aucie czy tylko na kierownicy ?
Podczas normalnej jazy czy wyłącznie przy hamowaniu ?

Miałeś kolizję, bardzo wiele przyczyn mogło spowodować takie zjawisko, wszystko zależne od tego jak wyglądała kolizja.
Przyczyny:
Mogłeś odkształcić felgę, Opona mogła sie lekko przesunąć na feldze. sprawdzić poprawność wyważenia koła.
Uszkodzony układ zawieszenia, nawet nieodczuwalne luzy np w układzie kierowniczym powodują zmiany w geometrii osi
Tulejki wahaczy, sworznie, końcówki drążków, skrzywiona tarcza. Luzy na maglownicy. (Przy twoim przebiegu mało prawdopodobne) ale jeśli koło mogło oberwać to przeniosło siłę na maglownicę.  Szukaj luzów.

FilipBonn:
Umówiłem się z szefem blacharni że ściągną przednie tarcze hamulcowe i je na maczynie że szlifują żeby rowne były. Przy odbiorze powiedział że  zeszlifowali tylko zewnętrzną stronę bo wewnątrz się podobno nie dało.
Ok, więc obecnie sytuacja wygląda tak że że prawie jedt dobrze.. Prawie bo przy mocnym do hamowaniu czuć jeszcze minimalnie jest nierówno, przy normalnej jeździe po mieście wgle tego nie ma. Glownie jeżdżę po mieście ale auto jest nowe roczne i zastanawiam się czy zostawić tak czy jednak wymienić na nowe/odwiedzić serwis i nie ryzykować że coś jeszcze od tego się zepsuje?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej