Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ 40 4.0 92 szarpie, nierówno chodzi, ciężko wkręca się, nie ma mocy, strzela

<< < (2/2)

polo:
Witam,
Wcm pokazuje błąd 12, a to może być wszystko jak sprawdziłem w książce serwisowej
od przepustnicy po czujnik połozenia wałku, szukamy
dziś dostałem kilka porad od Krzysztofa z V12 i jedziemy po kolei
sprawdzając zespuł po zespole, jest słaba iskra wiec będą nowe
przewody kopułka palec cewka , jak prąd będzie odpowiedni to można szukać dalej.
Przyjmę wszystkie sugestie i z gory  dziękuje, staraliśmy się oczyścić wszystkie styki
złącza ale zawsz można coś przeoczyć wiec dzięki za podpowiedz
i czekam na więcej jak komuś coś  przyjdzie mądrego do glowy, a jak
się uda ogarnąć to opisze przyczynę i jak została wyeliminowana.
Spokojnego i długiego mruczenia życzę.Pozdrawiam

wtom:
Błąd 12 zasadniczo dotyczy MAF-a, czyli przepływomierza. Jeżeli komp ten błąd wyświetla, to mieszanka jest obliczana tylko na podstawie położenia przepustnicy z pominięciem przepływomierza. W normalnych warunkach skład mieszanki ustalany jest na podstawie czujnika temperatury i wskazań przepływomierza. więc tu wyłącznie szukaj przyczyny -> połączenia elektryczne MAF-a, wyczyść MAF, poszukaj przede wszystkim dossań lewego powietrza.

"To test the maf, warm the car up to operating temps. At idle in park (about 740rpm) the output signal should read 1.2 to 1.5 volts, the higher the reading, the higher the indicated air flow. If your maf sensor puts out about 1.2 volts at idle, it is indicating a low air flow, so will adjust the injector pulse time down
to keep the mixture in range. 1.2 volts is on the low side of a normal reading and may cause problems unless you are at a high altitude."

cougar_87:
Ostatecznie odstawiłem auto do mechanika i po kolei:

w moim przypadku, prawdopodobnie podczas awarii regulatora ciśnienia paliwa uszkodzeniu uległy wtryski - 2 nie pracowały, dodatkowo kolektor dolotowy był poskładany na silikon, nie było szczelności, silnik łapał lewe powietrze i pracował jak chciał. Mechnik wymienił jeden wtrysk na inny, używany, drugi został unyty w myjce ultradźwiękowej. Kolektor została złożony na uszczelkę, wszelkie nie szczelności zostały usunięte i auto działa bez zarzutu a nawet lepiej bo od tamtego czasu już nie powrócił błąd 44 FuelFail ;)

katar83:
Swoją drogą odnośnie wtryskiwaczy, one już tak mają i potrafią się 'zawiesic', najlepiej wtedy podłączyć je pod jakiś generatorek 12v(tylko uwaga na max napięcie na generatorze) i wtedy łupnąć go parę razy młotkiem delikatnie i takim sposobem można go wtedy wrócić do żywych 😂

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej