Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJ 40 4.0 92 szarpie, nierówno chodzi, ciężko wkręca się, nie ma mocy, strzela

(1/2) > >>

cougar_87:
Wracam z kolejnym problemem - mój XJ40 92 4.0 po tym, jak zalał się benzyną, aż ciekło mu z przepustnicy i dolotu, po wymianie regulatora ciśnienia paliwa i przy okazji nowych świec (Denso, przerwa 0.9), nowych przewodów WN, nowej kopułki i palca zaczął dziwnie pracować. Powrót do starych elementów nie przyniosł rezultatu. Auto odpala od strzała ale trzęsie nadwoziem, nie reaguje jak powinno na pedał gazu, szarpie, strzela i nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów. Nowe świece po przejechaniu ok 50 km 4 są ciemne, 2 jakby nowe. Kombinowałem już na wszelkie sposoby. Odpiecie przepływomierza polepsza znacznie sytuację, auto w trybie awaryjnym pracuje lepiej ale przecież nie o to chodzi. Dodam też, że do tej pory dolot nie był złożony poprawnie, szczelnie dzięki czemu (na szczęście) paliwo, które wleciało do kolektora miało ujście ale wyciekało po przepustnicy. Teraz jest złożony na szczelnie - gumy, opaski. Czy mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia przepustnicy i jej elektroniki i teraz auto zachowuje się jak opisałem wyżej? Do momentu zalania sie paliwen i zgaśnięcia jeździło praktycznie bezawaryjnie.

Ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze mogę sprawdzić lub co mogło ulec uszkodzeniu podczas awarii regulatora ciśnienia paliwa? :(

ZAIC:
Miałem podobny problem w BMW. Okazało się, że przepustnica była uszkodzona, po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Dodam, że wcześniej również wymieniłem wiele innych części, począwszy od świec, sond itd

cougar_87:
Po przepustnicy i przez przepustnice leciało paliwo, którym zalewany był silnik. Miało by to sens...

polo:
Witaj kolego,
pisze bo jestem ciekaw jak rozwiązałeś
problem z swoim kotkiem ? Wczoraj włożyliśmy
silnik po uszczelnieniu wszystko uzbrojone i niemiła niespodzianka
po odpaleniu przez dziesięć minut pracował jak marzenie i tu nagle
zaczął strzelać i się dławić przy dodawaniu gazu. Stąd moje pytanie
może to jakaś typowa bolączka tego modelu i jak Tobie się udało zdiagnozować
to może mi będzie łatwiej znaleść przyczynę z twoja pomocą  :- pojecia
Z góry dzięki i spokojnego mruczenia życzę.
Piotr

wtom:
Mogą być winne połączenia elektryczne z czujnikami, bo było odpinane. jak dławi się po rozgrzaniu to sprawdź czujnik temperatury silnika (dwuprzewodowy), potencjometr przepustnicy i przepływkę. VCM nic nie pokazuje?
?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej