Autor Wątek: Jaguar s type 3.0 problem z ciśnieniem paliwa  (Przeczytany 1172 razy)

Offline mengszym

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Kocham to forum
Jaguar s type 3.0 problem z ciśnieniem paliwa
« dnia: Lipiec 31, 2021, 22:18:29 pm »
Witam, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał, otóż silnik na gazie pracuje idealnie, na benzynie pojawia się problem, przez jakiś czas chodzi ładnie a po kilku minutach zaczyna szarpać silnikiem, dławi go,  i jak się gaz dodaje to obroty nie bardzo chcą iść w górę i czasem strzela, po około minucie znowu chodzi dobrze i tak w kółko. Po podpięciu pod komputer pojawia się błąd "nieprawidłowe napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej"  po wejściu w parametr ciśnienia paliwa pokazuje przy dobrej pracy ponad 9000kpa i spada jak dochodzi do 6000kpa zaczyna szarpać, a przy spadku do 3000-2000kpa chce zgasnąć. Dziwne jest to że gdy spadnie np.do 2000kpa i dam reset błędu czujnika to nagle chodzi normalnie i pokazuje ciśnienie paliwa 9000kpa i znów chwilę chodzi i ciśnienie spada. Po odpięciu wtyczki czujnika ciśnienia w listwie wtryskowej wyskakuje błąd "zawysokie napięcie obwodu czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej"  i wtedy pokazuje cały czas ciśnienie 12000kpa i silnik pracuje dłużej dobrze zanim zaś go zacznie dławić. Zastanawiam się czy to nie pompa, ale dziwne jest to że po resecie błędu czujnika ciśnienia odrazu chodzi dobrze. Z pompy zdiołem przewód i psikło paliwem czyli jest szczelny i ciśnienie trzyma.  Nie wiem już gdzie szukać problemu, za pomoc z góry dziękuję








Offline Kiras

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar s type 3.0 problem z ciśnieniem paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2021, 21:34:01 pm »
Odkopie troszkę. Skoro po resecie chodzi ok, a momentami skacze ponad ok, to może wtryskiwacze dostały syfu? Sprawdzałeś je?
Tak na chłopski rozum bym stawiał. Strzela, potem komp zwiększa ciśnienie i jest dobrze, więc zmniejsza i znowu jest problem bo przytyka. Błąd z nieprawidłowego napięcia też by to sugerował, bo komp wymusza na siłę... No chyba że sterownik głupieje i to z nim jest problem. Chociaż z błędów wynika jednak ewidentnie ciśnienie.
Raczej stawiam na problem z wtryskami... No chyba że filtra paliwa nie wymieniłeś.
Prowadzê projekt hobbystyczny a jest nim mój Jag S-type 3.0 V6 z 2000r.