Autor Wątek: Padnięta Mechatronika  (Przeczytany 3714 razy)

Offline mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
  • Kocham to forum
Padnięta Mechatronika
« dnia: Lipiec 25, 2021, 08:35:35 am »
Jak radzicie ? Naprawiać czy szukać skrzyni biegów. Prawdopodobnie również do regeneracji konwerter.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2021, 12:58:41 pm »
Skrzynia i konwerter uzywany napewno taniej ,ale jak zrobisz swoja wiesz co masz. Moze tylko nowy soft i adaptacja jest potrzebna albo uszczlki zaworów za kilka pln.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2021, 15:49:48 pm »
No dokładnie, naprawiałbym swoją, natomiast regeneracja mechatroniki to nie jest kilka zeta na uszczelki, zrobienie tego na tiptop to jest ze 3-4 patyki.

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2021, 16:44:06 pm »
Zestaw naprawczy mechatroniki 445zł + elektrozawory, jeśli konieczne 1100-1200zł, mogę pomóc w temacie.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2021, 16:53:41 pm »
Co jest w zestawie?

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2021, 17:02:11 pm »
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-naprawczy-mechatronic-a-asb-zf-6hp26-3398.html

Nr płyty do uzgodnienia w zależności od zapotrzebowania.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2021, 17:30:58 pm »
Czy na podstawie poniższej etykiety da sie ustalić jakieś fakty dot. mechatroniki, czy definitywnie trzeba ją najpierw wyciągnąć?

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe czê¶ci zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2021, 19:07:31 pm »
Najlepiej na podstawie numeru wybitego z boku korpusu STUECKL NR 1068......, ale zdarzyło się, że płyta była inna niż katalog twierdził, więc dla 100% pewności można najpierw wymontować.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2021, 20:18:37 pm »
Dzięki, odezwę się, chcę się tym zająć tak na tiptop póki nie jest za późno. Byłbym również wdzięczny za kontakt do eksperta od ogarnięcia skrzyni, nie tylko mechatroniki, który nie mówi potem, że "się musi ułożyć".

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2021, 21:05:22 pm »
Jak radzicie ? Naprawiać czy szukać skrzyni biegów. Prawdopodobnie również do regeneracji konwerter.
Ja naprawiałem swoją skrzynię i regenerowałem konwerter, koszt całości zamknął się w 4 tysiącach. Fachowiec od skrzyń powiedział mi przy okazji, że w autkach które mają moc powyżej 350 koników konwertery bardzo rzadko wytrzymują 200tys, najczęściej kończą się już przy przekroczeniu 150tys. Mój zaczął szwankować gdzieś pomiędzy 160 a 170tys, a naprawę zrobiłem tuż przed osiągnięciem 180tys kilometrów

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2021, 21:28:09 pm »
Co naprawiałeś?

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 06, 2021, 08:05:01 am »
Przede wszystkim konwerter, bo padł i zaśmiecił skrzynię opiłkami. W skrzyni, oprócz dokładnego oczyszczenia z opiłków i został wymieniony jeden element wałka wychodzącego oraz wszystkie uszczelnienia no i oczywiście cały olej wraz z filtrem

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 06, 2021, 13:42:46 pm »
A jesli mozna wiedziec u kogo kolega robil skrzynie ? Lepiej miec takie kontakty w razie W :)

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Padnięta Mechatronika
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 06, 2021, 15:49:18 pm »
Nie chcę tu pisać u kogo naprawiałem, bo inny Forumowicz miał zastrzeżenia do pracy tego warsztatu, ale jak będziesz miał taką potrzebę to wyślę Ci namiary na priva. Warsztat mieści się w okolicach Olsztyna