Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Jakie tarcze hamulcowe tył polecacie?

<< < (5/7) > >>

Jaccom:
na forum Mustanga kolega przetestował ponad 20 kompletów tarcz i klocków, oczywiście stosował też metodę mieszania tarcz z klockami innych marek, opisane bardzo szczegółowo testy z zachowania na torze podczas nieogrzanego zestawu oraz rozgrzanego. Bardzo szczegółowo przeprowadzony test, Deformacje tarcz, puchniecie szklenie się przepalanie klocków, pylenie, itd..

ATE omijam szerokim łukiem,
1, Na poprzednim aucie kilka zestawów zdeformowane, nawet były fabryczne niedociągnięcia,
Brembo już lepiej
TRW średnie
Zimmerman do aut sportowych bardzo dobre, Stosowane do Porsche i kilku innych marek na pierwszy montaż.
Zimmermana testowałem tylko raz, nawiercane tarcze z klockami
Komplet jako jedyny mi bardzo przypasował, Zimmerman zaleca przeprowadzenie tak zwanego układania/hartowania.
po takim zabiegu Heblowanie z 200 do 0 odbywało sie bez bicia puchnięcia tarcz czy innych zjawisk.

Moje pytanie czy ty masz napęd na przednią czy tylna oś ?
Woskuję że przednią skoro tarcze masz nie wentylowane na tylnej osi.

rmazurek:

--- Cytat: Jaccom w Grudzień 09, 2021, 09:59:01 am ---Moje pytanie czy ty masz napęd na przednią czy tylna oś ?
Woskuję że przednią skoro tarcze masz nie wentylowane na tylnej osi.

--- Koniec cytatu ---

XE nie wystepuje w wersji FWD - tylko RWD lub AWD (platforma d7a)

JohnnyB:
Informacyjnie, klocki hamulcowe w Jaggurze XE MY18 to oryginalnie ATE z znaczkiem Jaguara :).
Dziś wleciał komplet Brembo, musiałem mierzyć klocki i od razu udało się dobrać komplet.

A co do procedury odblokowania ręcznego. U mnie działała tylko przy włączonym zapłonie, po wyłączeniu ręczny zaciągał się automatycznie.
Dodatkowo auto po około 10 minutach, jeśli nie odpalony, wyłącza zapłon, co spowoduje załączenie ręcznego :). Zatem sugeruje robić to w miarę sprawnie i po pierwszym kole, powtórzyć proces odblokowywania ręcznego.
Na wyświetlaczu nie było informacji o trybie serwisowym/konserwacji, ale pojawił się pomarańczowy trójkąt. W informacji o pojeździe nie było jednak innego powodu jak sugestia wciśnięcia hamulca w celu odpalenia auta.

mikeferrero:
Pełna racja nigdy nie można mieszać zestawów do hamowania. Mam na mysli "ostrzejszy" (czyli np większe tarcze, nacinane, nawiercane , jedno i drugie)przód, a standard tył. Można się mocno zdziwić jak taki zestaw hamuje.
Co do tarcz- Brembo, klocki Brembo. Sprawdzone- działa- nie piszczy, nie skrzypi i co najważniejsze nie krzywi się.

kirk42:

--- Cytat: mikeferrero w Grudzień 31, 2021, 13:21:30 pm ---Co do tarcz- Brembo, klocki Brembo. Sprawdzone- działa- nie piszczy, nie skrzypi i co najważniejsze nie krzywi się.

--- Koniec cytatu ---

Właśnie czeka mnie wymiana tarcz i klocków przód i tył. Bardzo podoba mi się to, że fabryczne w ogóle nie pylą i chętnie bym coś takiego nabył. Jak to wygląda w Brembo?
Myślałem także o Tarczach Zimmermann lub Rotinger, czy ktoś to to przetestował i może polecić do tego jakieś klocki?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej