Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

X350 4.2 N/A Rozrząd

(1/1)

edi_roza:
Cześć. Nabyłem drogą kupna XJ8 X350 4.2 298KM. Samochód ma uszkodzony silnik. Generalnie auto odpala ale kuleje, dławi się itp. Wstępna diagnoza to poddanie się któregoś z napinaczy rozrządu i spotkanie się tłoków z zaworami. Czuć mocno zapach benzyny i słychać jak podciśnienie idzie w dolot. Każdorazowe wrzucenie biegu skutkuje gaśnięciem silnika. Zacznę od sprawdzenia kompresji co powinno mnie nakierować bardziej na której głowicy i które zawory są pogięte. Biorąc pod uwagę to, że samochód odpala domniemam, że nie jest aż tak `źle` i możliwe, że jedna głowica jest cała (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Czy ustawienie rozrządu jest mocno problematyczne dla majsterkowicza, który w takim silniku jeszcze go nie robił? W necie widziałem instrukcje zmiany rozrządu, gdzie blokuje się obecne ustawienie, jak to się ma do ustawienia rozrządu na `nowo`? Zapłaciłem za niego śmieszne pieniądze więc ewentualna wymiana silnika będzie również opłacalna ale wtedy niczego się nie nauczę  :-hehe :-hehe

edi_roza:
Brak kompresji na 5 i 7 cylindrze. Jest to strona pasażera. Reszta trzyma ciśnienie na poziomie 12.

a1410:
Szukaj silnika, bo Twój nadaje się tylko na części chyba, że masz zbędne 10tys to możesz bawić się w naprawę...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej