Autor Wątek: Sprawdzenie układu zapłonowego cewki / świece  (Przeczytany 2470 razy)

Offline jaguarx358-newintown

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Kocham to forum
Sprawdzenie układu zapłonowego cewki / świece
« dnia: Lipiec 04, 2021, 14:22:10 pm »
Jak to wygląda w X358 4.2 z układem zapłonowym. Nie mam pewności co do przebiegu auta, a coś mi na zimnym delikatnie kuleje i zastanawiam się, czy to może czas na świece lub cewki lub wszystko razem. Co jaki przebieg powinno się wymieniać świece i cewki w tym silniku?

A może da się sprawdzić stan poszczególnych cewek i wymienić tylko te kulejące?

Świece wiadomo koszt mniejszy, a cewki min 200zł sztuka.

Przy okazji może ktoś poleci jakieś dobre świece oraz cewki - wiem że na pewno NGK, ale może jest coś innego sensownego w niższej cenie?

Online PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Sprawdzenie układu zapłonowego cewki / świece
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2021, 21:43:41 pm »
Bardzo dobry wybór cenowy ale i jakościowy to zestaw Beru, do kupienia na alle:
- świeca Z221 od 30 PLN
- cewka ZSE196 od 110 PLN
Używałem tego w różnych autach, bezproblemowo.
Świece sprawdzisz na oko, czy są wypalone, ewentualnie skoryguj szczelinę. Cewki to raczej na oscyloskopie. Podłącz kota pod kompa i sprawdź  czy i ewentualnie gdzie wypadają zapłony i zacznij od wymiany w tych miejschach, wiadomo pelny zestaw to spore koszty. Nie dokrecaj za mocno cewek bo przy kolejnym zdejmowaniu śrubunki potrafią zostać w deklu zaworowym i jest spory problem.

Offline jaguarx358-newintown

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Kocham to forum
Odp: Sprawdzenie układu zapłonowego cewki / świece
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2021, 16:25:32 pm »
Thx! Szukałem w wielu źródłach i wszyscy bredzą że tylko delphi itd.
Mój kot minimalnie kuleje - ale różnie z tym bywa -  raz lepiej raz gorzej.

Zastanawiam się czy od razu przy wymianie świec i testowaniu cewek nie zrobić pomiaru kompresji na cylindrach? Zapłony mi nie wypadają i nie pojawiał mi się żaden błąd z tej kategorii aż do teraz, a mianowicie P1338 Misfire circuit open - co prawda tylko raz i od kilku tygodni tylko Bank 1+2 to lean.
Dodatkowo wywaliło mi coś takiego jak P0442 Evaporative Emission - small leak detected - czy to ma coś wspólnego z korkiem wlewu paliwa?

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: Sprawdzenie układu zapłonowego cewki / świece
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2021, 21:36:11 pm »
El zaworem par paliwa ma wspólnego ten ostatni błąd ,element znajduje się pod lewym przednim nadkolem.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.