Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Nowy kot '02 w "stajni" :D Będę miał parę pytań do Kolegów... ;)
MicGin:
"Kątówka", "skrzynia kątowa" - rozdziela napęd na osie
W x-type napęd jest stały na 4 koła
Przy pedale też jest czujnik, informuje sterownik abs o tym czy hamulec został wciśnięty.
scyzor:
To może coś z tym czujnikiem bo zapala się generalnie wkrótce po ruszeniu. Ja nie - to już jest spokój.
Jak to stały napęd? Przecież nie ciągnie cały czas tylko przy ruszaniu i w razie potrzeby komp go załącza.
q_nerk:
Bez podłączenia - ciężko wróżyć z fusów - na terenie Wrocławia i okolic mogę Ci się podpiąć komputerem.
Napęd jest stały, komputer go nie załącza (co najwyżej w przypadku kontroli trakcji przyhamowuje Ci koło które kręcić się zbyt szybko).
W bardzo dużym uproszczeniu - masz dyferencjał między osiowy w przekładni kątowej - w 2002 jest LSD w postaci sprzęgła wiskotycznego - później każda z osi ma swój dyferencjał (przód ma w obudowie skrzyni biegów, tył w tylnym dyfrze - czysta mechanika, zero elektroniki.
Elektronikę masz tylko w postaci kontroli trakcji.
Ma to swoje plusy - np. zimą zanim olej w wiskozie się rozgrzeje fajnie jest polatać bokiem niczym klasyczną tylno napędówką (po wył. TC).
Natomiast co do Twoich odczuć to rozkład momentu jest 40:60 z przewagą na tył - stąd masz wrażenie że przód się dołącza
scyzor:
Rozumiem.
Tutaj nie czuję tego efektu ale w 2005 czułem wyraźnie...
q_nerk:
W 2005 jak pamiętam nie ma już wiskozy
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej