Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Klocki hamulcowe
bananix:
Niestety nie spotkałem jeszcze klocków które nie pylą (nie wiem jak oryginały), a równiez mam jasne felgi. Nie zdążyło mi się żebym specjalnie jechał na myjnie z tego powodu ale to kwestia indywidualna. Co sezon natomiast podczas zmiany kół czyszczę felgi bardzo dokładnie chemią bo tego pyłu zbiera się całkiem sporo od środka.
Sent from my J9210 using Tapatalk
Zbyszek01:
Mam środki do czyszczenia i zabezpieczania, od b.wielu lat używam i tak jak ty co sezon czyszczę i konserwuję.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jaccom:
A jakie masz tarcze ?
Bo jeśli czarne z stopiw lekkich to tylko jeden typ klocków tak idzie.
Zbyszek01:
Mam pewnie oryginały bo kpl. przód były nowe zakładane w serwisie a tył tarcze jeszcze względne a klocki się kończą. Jeszcze raz chciałem założyć klocki a kolejna wymiana będzie kpl.
M737:
u mnie klocki TRW przód i tył, tarcze jeszcze oryginalne
nie wiem czy mocno pylą czy nie mocno, mam nawoskowane felgi i pył słabo się ich trzyma
pamiętaj przy wymianie tylnych o wprowadzeniu hamulca pomocniczego w tryb serwisowy!
opis poniżej (dobrze że ktos wymyśłił kopiuj/wklej :D )
deaktywacja ręcznego (lub jak kto woli aktywacja trybu serwisowego tylnych hamulcóww)
Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i zwolnionym układem hamulca postojowego.
Po zamontowaniu tylnych klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych należy anulować tryb serwisowy.
Naciśnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu zwolnienia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.
Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.
Będzie słyszalny dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Tryb serwisowy jest aktywny, gdy na zestawie wskaźników (IC) wyświetlany jest komunikat Hamulec postojowy w trybie konserwacji,
a siłowniki zacisków nie poruszają się.
Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.
---------------------------------------------------------------------------------------------
aktywacja ręcznego (deaktywacja trybu serwisowego)
Ta procedura wymaga, aby pojazd znajdował się w położeniu postojowym lub neutralnym, z włączonym zapłonem
(silnik musi być wyłączony) i układem hamulca postojowego w trybie serwisowym.
Pociągnij i przytrzymaj przełącznik hamulca postojowego w położeniu włączenia.
Poczekaj sekundę.
Wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia w pozycji całkowicie otwartej przepustnicy.
Poczekaj sekundę.
Natychmiast wyłącz zapłon i włącz go ponownie.
Upewnij się, że zapłon pozostaje WŁĄCZONY aż do całkowitego zakończenia operacji, w przeciwnym razie diagnostyczny
kod usterki (DTC) U3000 48 zostanie zapisany w module sterującym układu przeciwblokującego (ABS). Aby usunąć ten kod DTC,
uruchom aplikację resetowania pojazdu na sprzęcie diagnostycznym zatwierdzonym przez Jaguar,
a na końcu aplikacji wybierz Tak, aby usunąć wszystkie kody DTC.
Usłyszysz dźwięk potwierdzający zwolnienie hamulca postojowego z trybu serwisowego
Hamulec postojowy jest całkowicie zwolniony z trybu serwisowego, gdy zaciski zakończą działanie
i powrócą do normalnego położenia zwolnienia, a komunikat nie jest już wyświetlany.
Zwolnij pedał przyspieszenia i zwolnij przełącznik hamulca postojowego do położenia neutralnego.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej