Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Dziwnie działająca klimatyzacja

<< < (2/6) > >>

Zbyszek01:
Moja klima chodziła podobnie jak teraz się ociepliło, kupiłem kota na jesieni. Podjechałem do nabicia klimy i okazało się że chyba jeszcze ani razu nie była uzupełniana. Na 550 które miało być to było 120
Teraz jest nawet bardziej niż OK  :-gwizd

M737:
kompresor w XE załącza nawet przy 100 gramach... a sam układ niestety często przypomina sito albo szwajcarski
ser jak kto woli... 1234 to straszne paskudztwo, nie dość że niebezpieczny i zagraża życiu to jeszcze bardzo szybko
niszczy elementy układu

polecam - odessać do zera, naładować starym czynnikiem

Zbyszek01:
Następnym razem właśnie to zrobię, cena nowego gazu powala na łopatki w porównaniu do starego.

Jaccom:

--- Cytat: wemar w Maj 20, 2021, 09:03:16 am ---Parowanie szyb zależy od różnicy temperatur z dwóch stron szyby. Praw fizyki nie przeskoczysz, możesz tylko łagodzić wciskając przycisk szybkiego odparowania.

--- Koniec cytatu ---

Parowanie szyb jest zależne od :
1, wydajności układu wentylacji w tym jakości i typu filtra ( węglowy)
2, pracy klimatyzacji, klima osusza powietrze.



--- Cytat: kirk42 w Maj 20, 2021, 10:58:10 am ---
Niestety działa to tak, że na początku szybko chłodzi lub grzeje (zależy czy temperatura zewnętrza jest wyższa lub niższa niż zadana), a potem zaczynają się cyrki. W ciepły dzień klima fajnie szybko chłodzi, a potem nagle dostaje powiewy ciepłego powietrza żeby po 5 minutach znów być atakowany przez lodowate. To tak nie powinno działać i w żadnym aucie, które miałem do tej pory tak nie działało stąd pytanie jak działa to u Was. Byćmoże u mnie jest coś nie tak na przykład z czujnikiem temperatury w kabinie lub czujnikiem nasłonecznienia.

--- Koniec cytatu ---

Objawy dokładnie jak w przypadku:
1, Niskie ciśnienie czynnika w układzie Klimy
2,Zbyt wielka szczelina na sprzęgle kompresora klimy, 

Obstawiam ze to 2 sprawdź szczelinę, powiano być miedzy 0,4 -0,6
To optymalne ustawienie, przy większej szczelinie widziałem przypadki pracy ale to wszystko zależne od producenta kompresora itd.

kirk42:
Kilka dni temu właśnie zamontowałem nowy filtr kabinowy - ten węglowy z warstwą biofunkcjonalną.
W przyszłym tygodniu mam w planie sprawdzić poziom czynnika, ale jego właśnie obstawiam jako winnego tej sytuacji. Jak dalej będzie nie tak to sprawdzę szelinę na sprzęgle kompresora klimy. Dzięki Jaccom za podpowiedź.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej