Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
Czy Jagi 4,2 5,3 i ew. od kiedy są przystosowane do benz.bezołowiowej.
Khamsin1:
Jasna, klarowna odpowiedź :). Dzięki wielkie!
pix:
W dalszym ciągu mam wątpliwości-przecież tu chodzi o gniazda zaworowe a nie o jakieś tulejki zaworowe,prawdopodobnie chodzi Ci o prowadnice zaworowe. W obecnych silnikach gniazda są wykonane ze specjalnego spieku odpornego na wysokie temperatury.Obawiam się,że w latach osiemdziesiątych,gdzie w naszych kotach katalizatory jeszcze nie występowały,nikt sobie głowy tym nie zawracał.W końcu po to na stacjach benzynowych sprzedawane są dodatki,prawdopodobnie ołowiowe z przeznaczeniem do starych aut bez katalizatorów.Tu trzeba mieć 100% pewność,bo inaczej grozi wypaleniem gniazd zaworowych i dalej już chyba nie muszę pisać.Na wszelki wypadek radziłbym stosowanie dodatków.........Zdrówko
jarek-jerryjag:
Jaguar wprowadził po raz pierwszy katalizatory w 1976 roku(katalizatory tylko dzialaja na benzynie bezołowiowej) i nic w głowicach nie zmieniał . to znaczy jesli poszukasz w ksiazce zawory i gniazda przed i po nie było Rożnicy. w xj40 zamocowano zawory wydechowe obrotowe ale i tak wzery sa na zaworach jak i na gniazdach. ważne jest stosować benzynę wysoko oktanowa przy wysokiej kompresji .ja mamiłem Jagi z 1954 i jezdzilem na benzynie bezołowiowej i problemu nie miałem. problem możesz miec na głowicach żeliwnych w których nie bylo gniazd zakładanych ale jesli będziesz jeździć na krótkich odcinkach i tych głowic nie zniszczysz ( mam pick-up Internaional z 1962 i jezdze od czasu do czasu po ulicach a nie po autostradzie i zaworów nie wypaliłem ale gdybym do Las Vegas pojechał(220 mil ) to prawdopodobnie głowice byłyby do roboty ale w tym aucie to głowice żeliwne i gniazd nie miały ale to inna historia.Jaguary maja głowice przystosowane do benzyny bezołowiowej. i jesli masz auto z katalizatorem nie wlewaj benzyny ołowiowej ani dodatkoe ktore zastepuja ołów bo będziesz miał katalizator do wymiany.
Pipcyk:
Dodatki do benzyny poprawiające pracę gniazd zaworowych oparte są na związkach potasu a nie ołowiu.
Czteroetylek ołowiu ( w etylinie ) niszczył katalizatory blokując dostęp do związków platyny w katalizatorze tym samym go niszcząc.
Obecnie dostępne dodatki nie niszczą katalizatorów ( przynajmniej te o których wiem ).
Luqasek:
Ale i tak na dodatkach potasowych do benzyny widnieją ostrzeżenia żeby ich w żadnym przypadku nie stosować do pojazdów z katalizatorami, bo skończy się to ich uszkodzeniem! Te dodatki są w dodatku bardzo szkodliwe, na tyle, że pół takiej buteleczki 50ml może zabić dorosłego człowieka! Więc przy korzystaniu z nich proszę uważać żeby gdzieś się nie pochlapać albo nie potrzeć oczu!
Nawigacja
Idź do wersji pełnej