Autor Wątek: Jak to jest z tymi amortyzatorami Bilstein, Arnott, Regeneracja a może używki  (Przeczytany 5857 razy)

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Odp: Jak to jest z tymi amortyzatorami Bilstein, Arnott, Regeneracja a może używki
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 30, 2021, 23:03:53 pm »
10% sprawności po 60 tys. mil nie jest możliwe, kot przeleciał przez krawężniki lub coś podobnego. Jak cena tych używek jest spoko i kolo mówi, że do końca chodziły ok, to niech da tydzień gwrancji rozruchowej. Jak będziesz to sam wymieniać to się opłaci.

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
Przepraszam bo nie doprecyzowałem. 10% mają moje aktualne i masz rację, auto było nieznacznie uderzone z prawej strony, jakby ktoś na coś wpadł - tak więc rozumiem, że mogło to uszkodzić amor? Ten 60k mil to właśnie ten z którego będę pobierał "organy" :)  Jakbym brał to wszystkie 4 za jakąś symboliczną kwotę więc ryzyko może być tego warte. Wymienię sam, ale na kalibrację później i tak gdzieś podjadę razem z testem czujników etc.

A powiedz mi jeszcze czy jest sens brania konwertera bo też u mnie powoli się kończy. Czy w 2.7 3.0 4.2SC były te same konwertery ZF? Albo może tak, co byś polecił wziąć z takiego dawcy na wszelki wypadek :)




Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Robocizna przy wymianie konwertera i restarcie skrzyni nie jest warta kupowania jakiegoś starocia, za regenerowany z wiarygodnego źródła zapłacisz poniżej 1000 zeta i dostaniesz 36 m-cy gwarancji /np. Midparts/, optymalnie najlepiej dokonać wymiany u sprzedawcy lub wskazanym warsztacie of kors na paragon. Nowy to jakieś 1000 EUR.
Nie wiem czy konwertery diesel/benzyna są te same, w EPC mają inne numery, więc raczej są inne... twój ma nr XR835716, natomiast czy będzie pasował od innego diesla to też trudno powiedzieć /ale raczej będzie/, trzeba by znać numery skrzyń, tabliczka jest chyba po prawej stronie u góry tak bardziej z przodu skrzyni, da się wcisnąć rękę z fonem i pstryknąć.

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
Myślałem że trzeba co najmniej 2,5k wydać na regenerowany. A ile orientacyjnie sama robocizna + olej. U mnie jakiś idiota wymieniał olej max 20tys km bo widać że jest świeży - myślał że to pomoże :) A co z mechatroniką - też od razu kupić zestaw naprawczy z V12?

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
Za robotę to nie wiem, pewnie z 700-1000. Kupiłem zestaw olej+miska /ravelol 10l +knecht/ za  776 zeta, czekają na wymianę, ale podobnie jak Ty, chcę ogarnąć trochę więcej przy skrzyni niż wlewać nową oliwę, chwilowo nie mam na to czasu. Jak będziesz mieć numery skrzyni to np. na Midparts wycenisz sobie wszystko do swojej mechatroniki w miarę precyzyjnie, ale tanio nie będzie, pewnie ze 3 kilo zeta, warto zrobić jeszcze jakieś uszczelnienia, może panewki etc. skoro skrzynka będzie już zrzucona.

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
Tak właśnie obstawiałem że trójkę musi kosztować. Ale tak jak mówisz warto zrobić wszystko co wymaga naprawy za jednym razem. Jeszcze raz dzięki za obszerne info, może kiedyś będzie okazja się odwdzięczyć. Pozdrawiam

ps czy wiesz jeszcze jak to jest z tym fotelem pasażera z wersji UK - można go podmienić z fotelem kierowcy w naszym?

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
A ile orientacyjnie sama robocizna + olej. U mnie jakiś idiota wymieniał olej max 20tys km bo widać że jest świeży - myślał że to pomoże :)
Nie był to żaden idiota, tylko rozsądnie i ekonomicznie myślący człowiek. Wymiana oleju pomaga zwykle na właśnie około 20tys, czyli gość ogarnął usterkę stosunkowo niewielką kwotą, pojeździł jeszcze te 20tys i furę sprzedał, a problem naprawy ma następny właściciel, czyli Ty.
Robiłem podobną naprawę u siebie i regeneracja konwertera oraz naprawa skrzyni kosztowało to razem 3600zł, w tym koszt oleju.
Konwertery są różne w każdej wersji silnikowej, największy ma właśnie 4,2 SC

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
A więc teoretycznie na idiotę wyszedłem ja - oczywiście na szczęście cena na tyle niska, że można spokojnie wszystko ponaprawiać. Bo ile według Was trzeba dać za powiedzmy stan który nie wymaga wkładu? 40-50k?

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
A przerabiał ktoś temat kompatybilności tylnych amorów z x351?

Sorka za post pod postem, ale na telefonie nie widzę opcji modyfikacji posta.
Kupiłem dwa Amory "z ostatniego roku produkcji" a chciałem dla x350. Wizualnie wyglądały na te z x351 jak się później zorientowałem... Na jaguar forums stwierdzili ze git, podmienilem i śmigają ;)
Prosta robota, wrzucę później how to dla XJR (jest dodatkowa zabawa z zaciskiem ręcznego względem nie brembo).
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2021, 18:49:27 pm wysłana przez MicGin »
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
Pytałem o to wielokrotnie i mówili że nie pasuja :D Kupowałeż używki czy nowe - jakiej firmy?

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
Używki, nowe brałbym dedykowane :p
Dostałem takie coś jak na fotkach.
Żadnych błędów, auto jeździ dobrze i już nie opada :)
No i mam całego xjr na komfortach... :p
Moje podejrzenia że to x351 wynikają z kolorów (żółty i zielony) przewodów powietrznych, opisu na nalepkach i osłony amora, ale nie daje gwarancji że to x351...
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 307
  • X358L/4.2/2008
No do pełni szczęścia trzeba jeszcze ujemnych temperatur, stare miechy słabną zimą, jesteś zatem sezon do przodu, of kors nie zapeszam!... Swojego kitka pierwszy raz oglądałem w lipcu, drugi we wrześniu, kupiłem w listopadzie, a już w styczniu szukałem nowych miechów cholercia.

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
I tutaj zasadne jest pytanie odnośnie regeneracji. Czy lepiej mieć dobry amor a miech regenerować? czy na odwrót?

Offline Jaguar-Fanatic

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Kocham to forum
Jeszcze takie pytanie, czy amory wydają jakieś dźwięki jak mają swoje lata lub jest z nimi coś nie tak - a może kupiło się auto z jakimiś tanimi zamiennikami?