Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
usterka przewód masowy silnika - pierwszy raz unieruchomiony
M737:
dzisiaj pierwszy raz auta nie dało się uruchomić, miło z jego strony że rzecz miała miejsce w garażu
pęknięte oczko na końcu przewodu masowego między kielichem a silnikiem
prowizoryczna naprawa w 5 minut aby auto było mobilne (na przedostatnim zdjęciu
- dałem śrubę z dużym kołnierzem, pod nią duża sztywna i gruba podkładka a pomiędzy
końcówka przewodu masowego, mocno skręcone, przepływ prądu odzyskany)
docelowo wiadomo że trzeba wymienić albo cały przewód albo samo oczko z porządnym zaciśnięciem
zaciskarką, ogarnę w wolnej chwili
ostatnie zdjęcie z internetu - przewód z roku modelowego 2020, coś zmieniali w tym przewodzie czyli usterki musiały się zdarzać
Zbyszek01:
Jak to zobaczyłem to aż do garażu wpadłem na mój zerknąć, jeszcze się trzyma :)
Mam inne numery na kablu, na moim jest data z 2017
M737:
zmieniali ten przewód w trakcie produkcji XE, widocznie wiedzieli o usterkach
mój jest przedzmianowy z 2015 roku, ten który pokazałeś jest pozmianowy czyli zakładamy że poprawiony
M737:
przewód przedzmianowy jest izolowany w całości przez co sztywniejszy, drgania silnika przenoszą się w większym stopniu
na oczko przy kielichu
przewód pozmianowy w części pozbawiony izolacji jest bardziej elastyczny, drgania są przenoszone w mniejszym stopniu
dzięki czemu oczko przy kielichu nie jest narażone na działanie sił tak jak w przedzmianowym
M737:
pogrzebałem w sieci... temat dobrze znany producentowi, tak jak przypuszczałem - zbyt sztywny przewód...
wydali biuletyn techniczny ale akcji serwisowej już nie... wstyd
ale teraz co najbardziej sensacyjne - ten kabelek ma wpływ na hałas podczas jazdy
https://www.xeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=4638
https://www.xeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=4148
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej