Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
X-Type 2002 2.5 Brak mocy, basowy dzwięk, wypadające zapłony
lukasz_slask:
Witam po długiej bezawaryjnej przerwie :)
Po prawie bezawaryjnych 5 latach śmigania pojawił się dość poważny problem.
Samochód w zimie, przy mrozach ok -12oC zaczął mieć następujący problem: nie trzymał obrotów, chwilę po odpaleniu obroty spadały do ok 500, podbijał je do ok 1000-1200 po czym znów spadały do ok 500 (trzęsienie autem). Działo się tak do lekkiego nagrzania silnika może ze 2-3 minuty, później można było normalnie jechać. Zbagatelizowałem ten problem jednak po czasie przy dodawaniu gazu zacząłem odczuwać spadek mocy i coraz głośniejszy basowy dźwięk. Na chwilę obecną auto nie ma mocy, przy dodaniu gazu auto dławi się, czasem nawet tak jakby przygasa i szarpnie towarzyszy temu dziwny, basowy dźwięk przy mocniejszym dodaniu gazu. Auto posiada LPG ale powyższe objawy są identyczne na gazie jak i na benzynie. Check oczywiście się świeci.
Na luzie auto w miarę bezproblemowo wkręca się na obroty, i na zimnym silniku i na ciepłym.
Z błędów które udało się wyczytać to wypadające zapłony na jednym banku (bodaj 1, 3, 5 cylinder).
Co zostało zrobione: wymienione świece, sprawdzenie cewek – bez poprawy. Dodatkowo katalizator z banku gdzie zdiagnozowano wypadające zapłony został sprawdzony wizualnie (od środka) i wygląda na sprawny (niezapchany, siatka w dobrym stanie).
Macie jakieś pomysły co dalej sprawdzać?
kamilos_sid:
Basowy dźwięk może wskazywać na nieszczelność w dolocie, zrób próbę szczelności z epapierosem.
q_nerk:
Pierwotną przyczyną jest lewe powietrze - najprawdopodobniej na dolnych uszczelkach kolektora (wymień oba komplety)
Spowodowały zmiany map paliwowych i wysterowania pompy paliwa. Doraźnie możesz odpiąć aku na 15min i wyzerujesz mapy. Natomiast bez usunięcia nieszczelności temat szybko wróci
lukasz_slask:
Cześć!
Dziękuję za podpowiedzi, zrobiłem próbę szczelności koloktora i wygląda właśnie że dolne uszczelki przepuszczają powietrze.
Akumlator już wcześniej próbowałem odpinać ale to nie pomogło.
Na chwilę obecną dostałem się do uszczelek i faktycznie - dolne uszczelki są bardzo spłaszczone i mam nadzieje że to one były powodem tej awari.
Górne wg mnie są w dobrym stanie, wymieniane ok 4 lata temu - przy okazji montażu LPG.
Mam jeszcze pytanie, ze względu na to że mam zamonowany LPG dosyć trudno było wyciągnąć te uszczelki i przy wyciąganiu tej plastikowej częsci z uszczelkami "rozciekł" się wtryskiwacz benzyny i domyślam się że będe musiał odpowietrzać listwę. Czy mogą być z tym jakieś problemy?
Dziękuję za dotychczasową pomoc! ;)
voitec:
Nic nie musisz odpowietrzać. Samo się odpowietrzy - pewnie nawet nie zauważysz, że coś było nie tak.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej